Var kan man ta licens

Jerry#1

To fast for me.whadever.
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Aprilia SXV550 och en RG 500 Gamma från 1985 som INTE är till salu och ännu en <yamaha RD500
Måste ha en licens för roadrace omgående. Har sökt men hittar inget.
Kan köra vart som. Tacksam för svar

Tack . Ska prova någon på listan...

Lite sent, men igår va det ju på Falkenberg.

Det löste sig

Så är det nog kanske ändå, jag har ju gått dem även om det är länge sedan - det tänkte jag inte på när jag skrev mitt tidigare inlägg.

Jag kan inte välja steg 5 eftersom det är snart tio år sedan jag gick steg 1-4. Jag pratade med Jukka Kareketo på kansliet och då verkade det möjligt att jag skulle få gå steg 5 även om den inte var valbar på hemsidan.

Mvh,
Ingvar

Så är det nog kanske ändå, jag har ju gått dem även om det är länge sedan - det tänkte jag inte på när jag skrev mitt tidigare inlägg.

Jag kan inte välja steg 5 eftersom det är snart tio år sedan jag gick steg 1-4. Jag pratade med Jukka Kareketo på kansliet och då verkade det möjligt att jag skulle få gå steg 5 även om den inte var valbar på hemsidan.

Mvh,
Ingvar

Ok, tack :)

Hej, frågade kursledaren men han sa att steg 1-4 krävs men vet du någon annan man kontakta?
/Daniel

Då har du ju de facto gått steg 1-4 ;) .. men det har inte vart med i dataålderns tidevarv :D

Det enklaste sättet är att kontakta alla kansli som finns hos föreningar som arrangerar RR tävlingar.

Karlskoga, Linköping, Falkenberg, Hyllinge mfl

Stensby kanske med har en höst-kurs ?

Mvh,
Ingvar

Strunta i SMC-krånglet, ta licens genom annan SVEMOgodkänd arrangör istället...

Strunta i SMC-krånglet, ta licens genom annan SVEMOgodkänd arrangör istället...

Kan man göra såklart.

Dock, Har man gått smc-stegen så öppnar det för en jäkla massa tillfällen under säsong att ta lic. jämfört med de andra som oftast har en kurs tidig vår.

Men, håller med om att det är en lång väg att gå för att ta licens om man inte redan gjort grunderna där plus att man måste ha en reggad hoj för kurserna innan man kan ta licensen.

I så fall är det LMS, kolla med dom.
Jag var inne på på hemsidan och där står det inget, men ring eller maila dom vetja????

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon