Var kan man köpa Mo`cycle MC Jeans?

NyMaN!

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
-
Hoj
-
I vilka mc-butiker går det att köpa Mocycle Mc Jeans?

Nån butik i Småland, Blekinge, skåne?

Nån som har erfarenhet av dessa jeans?
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
köp ett par jeans du gillar, fixa lite kevlar och ta dig till närmsta skräddare och be han förstärka de ställena du vill eller som behöver skrapskydd så blir du nöjd. skyddar minst lika bra om inte bättre.
 

GOODAlien

Livet är en sexuellt överförbar sjukdom
Gick med
15 Sep 2004
Ort
Danmark
Hoj
GS1000 sidovagn, Yamaha R7 OW 02, R1 racer. Aprilia mille RSV SP chopper , Aprilia AF1
Har för mig att Harley-Davidson helsigborg har dom också
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
köp ett par jeans du gillar, fixa lite kevlar och ta dig till närmsta skräddare och be han förstärka de ställena du vill eller som behöver skrapskydd så blir du nöjd. skyddar minst lika bra om inte bättre.

Försäkringboladet har inget att invända?
Alltså, blir brallerna CEgodännda bara om man stoppar in CEgodkännda skydd i dem?
 

Ballitifar

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Uumjåh
Hoj
Skepp o' hoj!
Jag köpte ett par "MC jeans Johan" på deras butik på söder i Sthlm tidigare i sommar. De sitter bra och ser till skillnad från många mc-jeans ut som vanliga jeans. Lätt att sätta in och ta ut höft- och knä-skydd, med en hälla nere vid foten att fästa i skosnörena så de inte fladdrar o åker upp ovanför skorna.

Lite trånga o stela i början men det är ju alla jeans, nu efter ett par gånger har de blivit riktigt sköna. Jag rekomenderar dem, helt klart grymma.
 

kekkymannen

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2012
Ort
Jönköping
Hoj
-01 Suzuki Volusia
Lurad på fula brallor

Ingen som vet nån butik man kan köpa dom i?

Först och främst rekommenderar jag dig inte till att köpa Mo´cycles brallor. Men om du nu ändå vill ha jeansen så försök att hitta ett ställe att testa dom innan du betalar.
Beställde ett par mc-jeans av företaget på nätet. Dom hade inte den färg jag ville ha så dom frågade om jag kunde tänka mig ett par andra vilket jag gick med på att testa.
När jag fick jeansen var dom två storlekar för stora trots att jag hade använt deras storleksguide. När jag ville byta brallorna sa dom att dom kunde sy om dom vilket jag tydligt påpekade att jag INTE ville. Jag skickade tillbaka dom och efter två veckor fick jag tillbaka dom... Insydda och uppsydda... dom såg fördjävliga ut... som pösiga chinos. Så jag ville häva köpet vilket dom sa att jag inte kunde göra då de 14 dagarna hade passerat efter att jag hade fått jeansen första gången. Jag hade haft jeansen hemma hos mig totalt fem dagar och resten av tiden hade dom legat hos Mo´cycle och på posten... Men dom kunde ta tillbaka dom mot en avgift på 700:- för deras utgifter med att sy om dom, vilket jag inte hade bett om och tydligt sagt nej till. Så nu är företaget anmält till ARN (allmänna reklamations nämnden)...

Köp inget från Mo´cycle's websida om ni inte vill tvingas betala för tjänster ni inte har bett om.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top