Var kan man köpa kolfiberplattor?

MrMattias

Mr Mattias
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
Hynda, Husa o Vespa
Jag har hamnat i fel forum, hittade inget om vattenplaning, men jag behöver byta ut plattorna bakom instrumenten i min båt.

Är det någon som vet var man kan köpa färdiga plattor att såga o borra i?
Det vore kanon om man kunde få tag i dem i Stockholmstrakten så att man kan se dem innan man köper.

/Matte

Bifogat

• Instrumentering.jpg
    Instrumentering.jpg
    49.2 KB · Visningar: 119
  • InstrumentPlattor.JPG
    InstrumentPlattor.JPG
    35 KB · Visningar: 101
Last edited:
MatteBoy skrev:
Jag har hamnat i fel forum, hittade inget om vattenplaning, men jag behöver byta ut plattorna bakom instrumenten i min båt.

Är det någon som vet var man kan köpa färdiga plattor att såga o borra i?
Det vore kanon om man kunde få tag i dem i Stockholmstrakten så att man kan se dem innan man köper.

/Matte

Vet inte var man kan få tag på riktiga kolfiberplattor. Ett alternativ kan kanske vara att kila ner till närmaste båthandel och köpa kolfiberväv och "gjuta" egna plattor. Iom att det ska vara helt plant så bör det vara relativt enkelt.

Funkar det med kolfiberreplika kan du nog kila in till någon MC handel, moppefukkon gillar sånt! dekalark med kolfiber liknande mönster borde de ha.

Ett annat alternativ som jag nog skulle valt är att köpa aluminumplåt och såga utplattor och "borsta" det. Ser ganska najs ut. Kan köpas på Clas i sjön eller om du vill ha lite billigare med större utbud så knalla in på Metallvaruhuset så kan de hjälpa dig. Större spillbitar (större än de bitar på clas i sjön) för 50.- kilot. Ett av ställena ligger i Lunda industriområde.

Complast i Sollentuna har (hade i allla fall) kolfiberplattor i drygt A4-format.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back