Var kan man köpa en riktigt saftig slangbella?

Om jag tolkar informationen i denna tråd rätt så behöver General Sportbike bara skaffa en surfplatta som han lägger upp på taket. Surfplattan måsta ha 3g eller ha nära till en surfpunkt. En androidtablet duger inte.

Om jag tolkar informationen i denna tråd rätt så behöver General Sportbike bara skaffa en surfplatta som han lägger upp på taket. Surfplattan måsta ha 3g eller ha nära till en surfpunkt. En androidtablet duger inte.
Ja säg som norrlänningen: det het i´nt surfplatta, det het klösbräda.

Jag fick berättat att råttfällor (för riktiga stora råttor, ej möss mm) rätt gillrade råkar lockar till sig kråkor, måsar mfl. När de slår igen, så nackar de fågeln.

För att det ska vara lagligt att rigga en råttfälla, ska den vara märkt med jägarens namn, telefonnr och ändamål (OBS! Råtta - fåglar får inte jagas på det sättet). Om det råkar komma en fågel dit, är det förstås olyckligt...

Ring kommunjägaren annars, de bedriver skyddsjakt på störande fåglar i stan. :)

Nu vet jag inte hur gammal en mås kan bli eller om boplatser lärs ut av föräldrarna, men nu är måsjäveln tillbaka i alla fall, eller dess barn, vad vet jag :mad:

Tänk om jag missar och pilen träffar ett dekk på snuttens bil?

Då har du ett hål i hjulhuset och eller fälgen, förutom däcket då. :D
De kanske blir lite upprörda med, men det blir de ju hela tiden ändå. Du får kasta ett par stenar efter pilen så lugnar de ner sig. :fakta

Klockbatteri eller än bättre om du redan har prenumeration till hörapparat, neodym och magnetisk lera.

Preppa kulan med mjöl eller annat husmorigt för användning med slangbella, så den inte kommer tillbaka illa kvickt vill säga.

Alt.2 fylla skal för paintball (finns lösa halvor) med receptet.

Idén behöver vidareutvecklas men tanken är alltså att skjuta ut lite likström som håller odjuren borta.

Jag har en slangbella men luftgevär är verktyget jag använder och rekomenderar för skator, kråkor mm. Man träffar lite oftare då.

Jag bor för långt från havet för att se några fiskmåsar och för långt från stan för att se pomfrittmåsar.

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...