TurboJugend
Ny medlem
Det lär nog vara olagligt att skjuta fågel med slangbella. Liten risk att åka dit kanske men jag tycker nog ändå man ska ge fan i det eftersom det säkerligen är ganska plågsamt.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det lär nog vara olagligt att skjuta fågel med slangbella. Liten risk att åka dit kanske men jag tycker nog ändå man ska ge fan i det eftersom det säkerligen är ganska plågsamt.
Om man kastar en sten på fågeln då? Är det också jaktbrott?
Man får inte döda djur med vilka vapen som helst. Kastar du sten på fågeln lär den ju knappast dö eller bli allvarligt skadad till skillnad från när man skjuter den med en slangbella. Låt gärna nån kompis kasta en sten på dig och sen skjuta dig med en sån där slangbella så kan du ju jämföra skillnaden.
Jag kastar en sten och du skjuter slangbella, taget?
Deal. Men hursomhelst så tycker jag att en slangbella är en dålig idé eftersom risken är stor att det blir plågsamt för det stackars fjäderfät.
Givetvis ska den bara schasas bort, jag är trots allt en stor djurvän.
Den har sitt bo längst uppe på taknocken på en skorsten klädd i plåt, bra resonans med andra ord.
Det duger ju med en liten bella, behövs ju inget granatgevär och jag vill ju inte demolera skorsten heller.
Hade inte tänkt skjuta sten eller stålkulor heller, förmodligen kommer jag att missa ett par gånger och jag vill ju inte att nån ska få knalingen i pallet nere på gatan.
Ok?
Inlägget skrivet vid fyrahugget. Vi hajar problemet![]()
Du får flytta ut på landet. Där är fåglarna snälla![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |