Var kan man handla prylar till V-Max?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Någon som har tips? Det var väl framförallt bakskärm det gällde tror jag men även andra bitar kan ju vara bra att veta.

Chrille skrev:
Någon som har tips? Det var väl framförallt bakskärm det gällde tror jag men även andra bitar kan ju vara bra att veta.

Ska du göra karriär i den nya klassen Rookie Custom? :D

Re: Re: Var kan man handla prylar till V-Max?

McB skrev:
Ska du göra karriär i den nya klassen Rookie Custom? :D

Nope, det är inte jag som skaffat nytt,men jag ska snika till mig en provtur. Killen som tog hem den kör till vardags Blade -02 och blev rädd han körde den första gången...

Ni har väl läst Joe Bar Team?

Re: Re: Re: Var kan man handla prylar till V-Max?

Chrille skrev:
Nope, det är inte jag som skaffat nytt,men jag ska snika till mig en provtur. Killen som tog hem den kör till vardags Blade -02 och blev rädd han körde den första gången...

Ni har väl läst Joe Bar Team?

det var väl den grymma väghållningen som skrämde han :skrämd

Chrille skrev:

Vilken blev han rädd för? Blade eller V-Max? Och vad var det han blev rädd av?

Här hade jag skrivit nåt riktigt obegåvat förut... :crash

Last edited:
Re: Re: Re: Re: Var kan man handla prylar till V-Max?

McB skrev:
Vilken blev han rädd för? Blade eller V-Max? Och vad var det han blev rädd av?

Mannen som importerade V-Maxen kör till vardags en Fireblade av årsmodell 2002. Dock var importören, trots sin vana vid den erkänt accellerationssnabba Firebladen, dåligt förberedd inför sin provtur med V-maxen. Det innebar att V-Maxens sägenomspunna kraftresurser upplevdes som skrämmande. :rolleyes:

Re: Re: Re: Re: Re: Var kan man handla prylar till V-Max?

Chrille skrev:
Mannen som importerade V-Maxen kör till vardags en Fireblade av årsmodell 2002. Dock var importören, trots sin vana vid den erkänt accellerationssnabba Firebladen, dåligt förberedd inför sin provtur med V-maxen. Det innebar att V-Maxens sägenomspunna kraftresurser upplevdes som skrämmande. :rolleyes:

Låter som en rolig hoj. Synd att den är så ful bara.

Re: Re: Re: Re: Var kan man handla prylar till V-Max?

Felix skrev:
Så går det när man gränslar en hoj med rätt antal cylindrar, det är inte många som gått ifrån en provtur med en V-max utan att byta kalsonger efteråt, tänk på det när du skall provköra monstret!

Det stämmer!!

4 cylindrar SKA det vara!

Vad har du för motor i din "Italienare"???

Ska man någon gång köpe en glidare så blir det nog en v-max. Lär väl dra både en och annan sporthoj vid rödljusen. Personligen så tycker jag att den är rätt hård.

Re: Re: Re: Re: Re: Var kan man handla prylar till V-Max?

Z Fredde skrev:
Det stämmer!!

4 cylindrar SKA det vara!

Vad har du för motor i din "Italienare"???

Satan, nu gjorde jag bort mig liiiite :rodnar

V-Max är helt klart en fet och rå hoj.
En polare till mig har en sådan, ca 140 hk.
Den snurrar på rätt bra skall ni veta.
Skulle man slå huet någon gång och få för sig att köra något annat än sporthoj så ligger en V-Max bra till.

Cirkus 100-110 på bakhjulet :fakta

Detta gäller alla original-maxar, har polare som kört i bänk och testat denna sanning, han hade 107-108 nåt tror jag, och bänk-operatören sade att jorå, max 110 på ett perfekt ex, vidare påstod han att det var kardan-driften som var tjyven i dramat, men vad vet jag...

Sen har dom en kass bakfälg original som gör att man bara kan köpa touring- eller glidar-däck, sammataget blir summan att man kan åka ifrån dom med en original-XJR, eller Bandit, eller GSX1400, eller ...

Min teori om anledningen till att den känns så hysterisk är att den går på 2 förgasare upp till 6000 rpm, sen öppnas ett spjäll, V-boosten, och hojen går plötsligen på 4 förgasare, dvs en hejdlös kick vid 6000rpm, känns lite häftigare än vad det kanske egentligen är ?

Men jag måste erkänna att jag gillar den ändå, den e ju KULT :bow :bow V-Max

/XJR

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey