Var kan man få tag i orginalfärger till min Kawasaki?

Julman

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2012
Hoj
1994, Kawasaki zx9r
Har en ZX9-R -94 med några mindre lackskador. Var kan jag få tag i färg? Vill ha orginal färger, grön, lila och vit pearl.
Kan en lackerare scanna färgen?
Letar också efter decaler, det finns orginal men priserna är exterma.

Tacksam för tips.

Ska du bättringslacka så är det nog bäst att låta en lackeringsfirma läsa av din nuvarande färg, då jag misstänker att det hänt en del med färgnyansen efter att ha blivit utsatt väder och vind ett antal år.

Ska du lacka om helt och hållet så borde det finns färgkoder att få tag på, antingen finns de angivna på hojen eller via nätet.

Dekaler är en annan femma kolla på E-bay eller liknande.
Letar själv efter dekaler till min hoj, men har lite lagt ner projektet då jag inte hittat något tillgängligt i rätt färger.
Precis som du så hörde jag mig för vad original skulle kosta och med priser på 8-9000:- för ett komplett dekalkit så la jag ner det projektet lite.

Hej!

Om du går in här och klickar fram din hoj så ska du kunna hitta färgkoder.

Sen ska det bara vara att gå till valfri lackverkstad med koden och be dem blanda ihop den.

och inne på ebay bör du kunna hitta dekaler till vettiga pengar
Dekaler

Last edited:
Om du går in här och klickar fram din hoj så ska du kunna hitta färgkoder.

Sen ska det bara vara att gå till valfri lackverkstad med koden och be dem blanda ihop den.

Jag gjorde precis så men det funkade inte. Min lackerare hade inte alls de färgkoderna. Colorrite är, vad jag förstår, det företaget som levererar färg till Kawa, men det är inga allmänna färgkoder. Det är inte alls lätt att hitta färgkod som en vanlig lackerare har. Kawagrön ska heta lime green 7F, det är det enda jag kom fram till efter rätt mycket letande.

Jag gjorde precis så men det funkade inte. Min lackerare hade inte alls de färgkoderna. Colorrite är, vad jag förstår, det företaget som levererar färg till Kawa, men det är inga allmänna färgkoder. Det är inte alls lätt att hitta färgkod som en vanlig lackerare har. Kawagrön ska heta lime green 7F, det är det enda jag kom fram till efter rätt mycket letande.

Ojdå, det visste jag inte!
I så fall kanske man bör göra lite mer eftersökningar än att bara blint lita på koderna från colorrite

Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!