Var kan jag få tag i en 16 gängtapp?

V-Power

www.superblodor.com
Gick med
14 Aug 2004
Hoj
CB 1300
Projekt "snofsa till hojj" är i behov av få fast styrvikter på en fatbar. Lösning: Gänga styret invändigt till m16 och ta en m16 bult och gänga upp m6 (bulten i vikterna) i mitten av stora bulten och på sätt skruva fast dom i styret.

Problemet är att jag inte kan hitta en försäljare som har m16 gängtapp :(

Lite hjälp i frågan är önskvärt.

Varför inte ta en grov gummi"plupp" med rätt diameter , borra ett 6 mm hål i den , trä den över m6-bulten på styrvikten + en bricka med rätt diameter o en m6-mutter i änden o använda den som expander ?? En massiv latexdildo utan vibrator skulle passa utmärkt för det ändamålet ... :tuttar

Tror inte det är skitenkelt att gänga upp ett fatbar-styre.... De är ganska hårda. Tror mer på expanderlösningen......

tadingdingbaaap skrev:
2045586 Projekt "snofsa till hojj" är i behov av få fast styrvikter på en fatbar. Lösning: Gänga styret invändigt till m16 och ta en m16 bult och gänga upp m6 (bulten i vikterna) i mitten av stora bulten och på sätt skruva fast dom i styret.

Problemet är att jag inte kan hitta en försäljare som har m16 gängtapp :(

Lite hjälp i frågan är önskvärt.

om du inte tar en dildo som folke skriver så kan du nog ringa "wurth"

verktyg för gängning gängtapp

har du kollat med järnhandlare & Bauhaus mm : mvh cbx bert

cbxbert skrev:
2045635 har du kollat med järnhandlare & Bauhaus mm : mvh cbx bert

Faktiskt så finns här ett Bauhaus. Skall kolla. Mekonomen och biltema hade bara upp till m12.

Folkezx9r skrev:
2045598 Varför inte ta en grov gummi"plupp" med rätt diameter , borra ett 6 mm hål i den , trä den över m6-bulten på styrvikten + en bricka med rätt diameter o en m6-mutter i änden o använda den som expander ?? En massiv latexdildo utan vibrator skulle passa utmärkt för det ändamålet ... :tuttar

Tror inte det är skitenkelt att gänga upp ett fatbar-styre.... De är ganska hårda. Tror mer på expanderlösningen......

Tänkte på det, men fick för mig att det skulle bli för "ofixerat" med gummi plupp alternativet. Fanns något i den stilen på Tibnor. Avlång sak på 13 mm med en bult i ena änden. Kanske blir till att gå tillbaka till den idén.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg