Var kör man minimoto?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Jag funderar stark på att skaffa en minimoto då det ser hur kul som helst. :banana Men var kör man. Är det bara anordnade tävlingar som gäller? Inomhus? Om man bara vill köra o ha skoj finns det banor som man kan köra på, ni som vet?

brinckis skrev:
Jag funderar stark på att skaffa en minimoto då det ser hur kul som helst. :banana Men var kör man. Är det bara anordnade tävlingar som gäller? Inomhus? Om man bara vill köra o ha skoj finns det banor som man kan köra på, ni som vet?

Första bästa stora varuhus parkering, efter att alla barnfamiljerna har kört hem:) annars så finns det gokartbanor, inom o utomhus.

maxximus skrev:
Första bästa stora varuhus parkering, efter att alla barnfamiljerna har kört hem:) annars så finns det gokartbanor, inom o utomhus.
vilken minimoto bör jag skaffa? det finns ju allt från 5-6' till 30' ... vad är det för skillnad? jag skall bara ha den till nöjes körning så då räcker väl en för 5-6'?

Köp en riktig minimoto för runt 12-15k direkt istället. Du ångrar dig inte om du sedan testar en kinaminimoto.

Therudeboy skrev:
Köp en riktig minimoto för runt 12-15k direkt istället. Du ångrar dig inte om du sedan testar en kinaminimoto.
vad för nån rekommenderar du? det finns en uppsjö av minimotos och ingen heter kawasaki så jag blir helt konfunderad :va

brinckis skrev:
vilken minimoto bör jag skaffa? det finns ju allt från 5-6' till 30' ... vad är det för skillnad? jag skall bara ha den till nöjes körning så då räcker väl en för 5-6'?

Vi i NCS köpte de för 2000 via SH (gröna så klart :D ), de kommer i november. Köp en och var med i NCS SM till våren. :banana

Ninjaboy skrev:
Vi i NCS köpte de för 2000 via SH (gröna så klart :D ), de kommer i november. Köp en och var med i NCS SM till våren. :banana
2'???? låter ju sjukt billigt ... var kan jag få tag på en sån?

brinckis skrev:
Det var ett samarbete mellan W-motoracing.se och SH och annonserades på SH:s förstasida. Kommer att återkomma när våra levererats.

Det är förnämsta Kina-kvalitet på dem också. :hihi

brinckis skrev:
Det är, om det är samma cyklar som i cuihans gruppköp, likadana hojar som de som du menar kostar 5-6k. Det är bara det att vi köper direkt från fabrik utan mellanhänder och inget (eller mycket litet) vinstintresse. :)

brinckis skrev:

I den kungliga huvudstaden så är det www.pocketbikeracing.com som gäller! Det är iaf det enda stället jag känner till!
Där kan man ta sin minimoto eller kinapuff med sig å köra på måndagarna för en rimlig peng eller så åker man dit å kör lite drop in pass! Dom har rätt så högt i tak som tur är för hornen växer till oanade proportioner när man sätter sig på en sån där maskin! :banana

Frånsäger mig allt ansvar för stavningen pga bakfylla!:zpy
/Johan

Ninjaboy skrev:
Det var ett samarbete mellan W-motoracing.se och SH och annonserades på SH:s förstasida. Kommer att återkomma när våra levererats.

Det är förnämsta Kina-kvalitet på dem också. :hihi
gött ... jag skall ha två

stoffer skrev:
Det är, om det är samma cyklar som i cuihans gruppköp, likadana hojar som de som du menar kostar 5-6k. Det är bara det att vi köper direkt från fabrik utan mellanhänder och inget (eller mycket litet) vinstintresse. :)
Har du beställt en Stoffer?

I Malmö kan man köra på Race House eller Gokart City, Stockholm-Tullinge brukar inte vara knussliga, jag pyntade 50:- sist :tummenupp

Back