Var köper ni bildäck i Stockholm?

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag har lite pyspunka i ett RunFlat-däck så jag kanske byter runt om tidigare än tänkt om det inte kan lagas.

Är det DäckOnline som gäller eller var får ni bra priser på t.ex. Bridgestone, Dunlop eller Pirelli? Jobbar i stan och bor i Södertälje så gärna på vägen, norr om stan blir meckigt.

Jag har kollat de här på Däckonline (dimension 255/40-17 bak och 225/45-17 fram):

Bridgestone Potenza Re050A: ca 6500 kr
Dunlop Sport Maxx: ca 6650 kr
Pirelli Zero Nero: ca 6650 kr

Montering blir 150 spänn per hjul och det fanns ett gäng firmor att välja leverans till. Jag tänker inte fortsätta med RFT då jag tycker att bilen spårar lite onödigt mycket (BMW E91). Det blir ett mobility kit med punkaspray och kompressor.

Har beställt via Däckonline till Däckonline Huddinge. Har fungerat smärtfritt och de var extremt proffsiga/korrekta i sitt upptradande på verkstaden. Så pass att man blev fundersam nästan. Inte ofta man har haft fälgar med sig för omläggning till en däcksverksad, och han som jag uppfattar som förman genast säger åt en av meckarna att gå ut och bära in däcken ur bilen. Man är mer van vid att få släpa själv och be om ursäkt för att man kom och störde med sin beställning.

Har köpt från gummihuset.se i flera år. Kanonbra. Färska däck, bra priser och service.

Last edited:
Tackar för svaren! Drar in till Speedy på lunchen för att kolla om jag har nån skruv i däcket. Med tur går det att laga så jag kan fixa nya sulor i vinter istället.

Har också handlat hos Däckonline i Huddinge några gånger och det har alltid funkat perfekt. Är man medlem i SMC får man rabatt hos Euromaster så det kanske kan vara ett alternativ.

Nice, det var en ~M3 insex-maskinskruv som hade åkt rakt in i däcket. Gummit hade i stort sett slutit sig om den så den var inte lätt att se. Hade ca 6,5 mm kvar runt om också så jag kör nog ett ganska bra tag till på de här däcken.

Kudos till Speedy Östermalm. Bara 150 spänn för 15-20 min arbete med lyft, leta hål och pluggning! Jag blev rånad på 495 spänn för samma sak på gamla bilen på en liten firma på Kungsholmen. Där fick jag för att jag ville gynna lokala företagare. För 500 borde man få ett blåsjobb på köpet, av mecken själv i blåställ :)

Det va väl lite lyxigt att få en M3-skruv i däcken på en snik-3-serie?

Last edited:
Moahahaha, tänkte inte på det :) Jag tyckte att den har svarat bra på gasen senaste månaden på vänster bak, hjulspinn på 6:an i 90 osv, men gjorde aldrig den kopplingen.

BMW 320i = 20 liters V12:a va?

Det va väl lite lyxigt att få en M3-skruv i däcken på en snik-3-serie?

Kudos till Speedy Östermalm. Bara 150 spänn för 15-20 min arbete med lyft, leta hål och pluggning! Jag blev rånad på 495 spänn för samma sak på gamla bilen på en liten firma på Kungsholmen. Där fick jag för att jag ville gynna lokala företagare. För 500 borde man få ett blåsjobb på köpet, av mecken själv i blåställ :)

För 150:- så förväntade sig nog mecken ett blåsjobb av dig! :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...