Var köper man såhär snygga verktyg?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Dessa T-handtag måste vara det mest praktiska om man skurvar med en motorcykel och att ha med sig till en depå. Jag har sett liknande i sexkantsutförande. Men var köper man för vanliga bultar från 6 mm samt stjärn- och vanliga skruv- och bultskallar?

Bifogat

• finaverktyg.jpg
    finaverktyg.jpg
    83 KB · Visningar: 445
Jag har nog haft sånna där i 3-4 år men kan säga att det är dom verktygen som är minst använda bland mina verktyg. Dom är rätt klumpiga att ha liggandes i sitt verktygsskåp. Funkar bra till att skruva loss med men när man ska skruva ihop så använder man oftast momentnycklar och då går dom inte att använda.

Har sett att många crossbutiker har sånna. Jag köpte mina i en sån butik.

Biltema har börjat sälja för vanlig bultskalle. Köpte de vanligast dimensionerna för nån vecka sedan. Insex har de sen tidigare. Funkar kanon.

Crossbutiker it is, eller någon butik som tar in duells....

Har också dessa t-handtag och jag har helt slutat använda de med stjärn/spår skruvskalle och använder idag endast 8,10 sexkant samt 5,6mm insex resten av skallarna använder man som Axxexs skriver momentnyckel eller också skall skruvarna dras så pass hårt att det inte blir bra med T-handtag.

8mm sexkant är absolut vanligast i crossvärden då det används till all plast som tas av i tid och otid på dessa cyklar.

Axxexs skrev:
Jag har nog haft sånna där i 3-4 år men kan säga att det är dom verktygen som är minst använda bland mina verktyg.

Bättre att du lägger pengarna på fler plasthandskar istället... :hihi

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back