Var köper man regnställ?

1. Du får verkligen INTE lunginflammation och dör av lite svenskt sommarregn på korta sprintrace! Möjligtvis om du har kraftigt nedsatt immunförsvar o kör ett 24timmars lopp på Le Mans i spöregn i +10C helt utan regnkläder...o alla pass.

2. Glöm nu inte att montera tjockare knäpuckar samt köra med klartvisir med flera lager RainX treatment på utsidan o RainX antifog medel på insidan, samt inte glömma köpa Shoeis superba andningsmask...den ä grym!! :tummenupp

Mvh. Regnkungen

1. Ok, lunginflammation var en metafor. Men det är väldigt trist att frysa, och jag fryser lätt. Fryser man så gör man lättare misstag vilket gör att man antingen får slå av tempot = trist eller vurpa = tristast.. Bra grejer gör livet roligare.

2. Tjockare knäpuckar??? Jag hörde om det första gången för nån vecka sen. Verkar HELT meningslöst, but enlighten me! Vad är syftet?

Andningsmask???

Vaffan! Tjööööör ba´

Jag har ett nytt vitt Arlen Ness strl M till salu

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=56288

Medium??? Ska man inte va typ 157 och ha ett bmi på 14 för att komma i det?

Last edited:
2. Tjockare knäpuckar??? Jag hörde om det första gången för nån vecka sen. Verkar HELT meningslöst, but enlighten me! Vad är syftet?

För att man ska nå marken med mindre lutning än i torrt! Det är till för de som använder knäskrapet som indikation på hur mycket de lutar (vilket är ganska många ;) ).

För att man ska nå marken med mindre lutning än i torrt! Det är till för de som använder knäskrapet som indikation på hur mycket de lutar (vilket är ganska många ;) ).

Så min ambition om att knäskrapa med mina 8mm (det som är kvar) puckar i regn i helgen på mina nya (begagnade) regndäck bör läggas ned om jag inte planerar att krascha??

:(

Så min ambition om att knäskrapa med mina 8mm (det som är kvar) puckar i regn i helgen på mina nya (begagnade) regndäck bör läggas ned om jag inte planerar att krascha??

:(
Om din målsättning är att knäskrapa kommer du att krascha! bara kör kommer nog knäskrapet tillslut oxå:)

om du kört med regnställ och ändå blir blöt, då har du kört med fel regnställ.

har aldrig blitt blöt med regnställ på :tummenupp

Det går int å förklar för nån som int begrip...

Edit: Du menar på fullaste allvar att du aldrig blir övervarm o svettig (läs: blöt) iklädd ett riktigt waterproof regnställ?

Last edited:
Om din målsättning är att knäskrapa kommer du att krascha! bara kör kommer nog knäskrapet tillslut oxå:)

Målsättningen var att hitta flytet och farten, men jag kraschade ändå :huvet

Högsida och lite ajaj, men gick ok :)

Det går int å förklar för nån som int begrip...

Edit: Du menar på fullaste allvar att du aldrig blir övervarm o svettig (läs: blöt) iklädd ett riktigt waterproof regnställ?

beror ju på hur man kör men, men nej, normalt blir jag inte svettig i regnstället, inte ens under race... fast när man ska av & på så blir det lätt varmt, lite krångligare :tuttar

Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år