Var köper man regnställ?

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Vill ha möjligheten att använda regndäcken utan att få lugninflammation och dö av det.

Vart hittar man regnställ egentligen. Sett att vissa har riktigt tighta ställ, med hål för knäpuckarna och som sitter kanon utan att fladdra ens i 200.

Butik? Nätet? :va

Rinner det inte in om det är 2-delat?
Inte om jackan går utan på byxorna. Eller byxorna iaf har någonslags kant som går upp lite under jackan. Det är en bättre bild på Arlen Ness stället hos Lelles. Jackan ser ut att vara som en "body", så där ska det nog inte komma in något regn.

Rinner det inte in om det är 2-delat?

Och är det lucka för knäpuckarna på det? Eller kan man "klippa och tejpa runt" så det sitter sjysst ändå?

Har inte hunnit prova det än men rinner nog inte då det jackan går över byxorna samt att byxorna går realtivt högt upp. Det sköne med 2-delat är att man enbart kan köra med jackan :)

Edit: Är självklart hål för puckarna då detta är ett racingställ.

Har inte hunnit prova det än men rinner nog inte då det jackan går över byxorna samt att byxorna går realtivt högt upp. Det sköne med 2-delat är att man enbart kan köra med jackan :)

Edit: Är självklart hål för puckarna då detta är ett racingställ.

Great :tummenupp

Jag vet ju hur man sitter på SDn, håller det ihop även på en räser då man kryper ihop mkt mer? Är i tagen att beställa typ idag, därför jag ívrar!

De märken som jag sett är IXS, Arlen Nesser och Alpinestars tror jag. Har för mig att alla är tvådelade, kan inte minnas mig ha sett ett helställ för racebruk. Just då de sitter så otroligt tight blir det nog svårt att få på sig ett sådant helt=)

Är semestervikarie på Yamaha Center i Göteborg, där har vi två delade IXS.

Lelles hade ett perfekt Arlen Ness 2-delat. Asbra var det, i fel storlek.

MC-boden hade däremot rätt, så förhoppningsvís har jag ett paket att hämta imorrn innan helgens regndäcksmaraton. :)

Btw, för trådens skull. Spidi har en överdel som många rekommenderat också. Värt att kolla in för den som letar!

Jag skulle också kollat på MC-Boden, Dom är bra.
Ska dit i veckan och kolla på regnställ till Boule-spelandet.

Jag köpte mig ett Spidi regnställ som är ett helställ. har inte hunnit testa det än men det stog att den ska vara 100% vattentät i 130km/h

Jag köpte mig ett Spidi regnställ som är ett helställ. har inte hunnit testa det än men det stog att den ska vara 100% vattentät i 130km/h. Detta hittade jag på AVA MC

Jag köpte mig ett Spidi regnställ som är ett helställ. har inte hunnit testa det än men det stog att den ska vara 100% vattentät i 130km/h. Detta hittade jag på AVA MC

Touringställ... Enligt de typ 9 olika handlare jag pratat med så har Spidi bara en överdel i "race-version".

Oväntat svårt att hitta åkafortiregn-kläder måste jag säga!

Har du stompgrip eller liknande så kommer du ha inte fullt så vackra hål på knäna om du är mot dom,det går fort.......

Annars funkar mitt ixs jäkligt bra,tätt och tight som det ska vara,blir dock hett som fan i det.

Henrik

Tänkte beställa XL men är 193 lång, 87 kg och har typ 56 i stället. Inte en chans att jag ska ha XL då antar jag efter vad du skriver?

XXL, det trodde jag aldrig jag skulle beställa...:rolleyes:

Definitivt.. Kolla med MC-boden, de hade mer storlekar.

Jag testade L, men det var som att klä på sig en kondom. Jag behövde hjälp för att komma i / ur, och kunde knappt röra mig. Det suger ju liksom fast i skinnet också så det var knepigt.

Ok att det ska sitta tight, men för mig räcker det att det inte fladdrar, det behöver inte "hålla skydden på plats".

Knän och andra känsliga delar får man väl tejpa eller så borde det ju funka???

• Gilla
Reaktioner: PT
Du får verkligen INTE lunginflammation och dör av lite svenskt sommarregn på korta sprintrace! Möjligtvis om du har kraftigt nedsatt immunförsvar o kör ett 24timmars lopp på Le Mans i spöregn i +10C helt utan regnkläder...o alla pass.

En historia ifrån verkligheten för över 10 år sedan körde från norra Värmland till Västervik satt på färjan körde runt på Gotland i 5 dagar, Lelleträffen inkluderad, bodde i tält hela tiden sedan på't igen o hem igen, tror du inte det regnade nästan hela tiden o ibland kraftiga skyfall med hagel emellenåt.... Körde i helventilerat raceställ m kevlarstretch i benen/grenen + ärmarna o utan något regnställ, inte fan dog jag av det! (men visst, har nog aldrig frusit så mkt i hela mitt liv som just den "semesterveckan"). Tycker nog allt du överdriver en smula.

Är man hyperkänslig innekatt så gäller: tight kondom/regnöverdel + kirurghanskar inne i racehandskarna, benen skiter man i o plasta in, dom vill man ha kvar all rörlighet o känsla i som det går. Finns det något mer irriterande/störande moment än ett lite för stort fladdrande regnställ i toppfart som man svettas som en gris i? Nej, då är det mkt säkrare att köra runt i bara skinnstället imo.

Glöm nu inte att montera tjockare knäpuckar samt köra med klartvisir med flera lager RainX treatment på utsidan o RainX antifog medel på insidan, samt inte glömma köpa Shoeis superba andningsmask...den ä grym!! :tummenupp

Mvh. Regnkungen

Last edited:
Knän och andra känslig delar får man väl tejpa eller så borde det ju funka???

Testat med silvertejp men strechmaterialet gör att det rör sig hela tiden och tejpen släpper,iaf. för mig.

Det är inte hål rätt igenom utan bara "gummihinnan" som släppt från strechen,inget som stör annat än utseendemässigt,där blir man inte blöt ändå.

Är man hyperkänslig innekatt

Inte känslig som en,föraktar bara utvärtes vatten lika mycket.:)

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back