Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Markus skrev:Enligt han som ska måla (en målare) så är det det bästa man kan ha för att skrapa tapet, vad föreslår du annars?
Anza verkar dessutom ha endast postorder, jag behöver fett med rörspacklar i helgen redan...
Den jag har nu heter Alfort & Cronholm.
Långa farbron skrev:Jag har gjort mina 6800 timmar och gesällprov jag med...även om det var några år sedan.
Långa farbron skrev:Anza har allt annat än postorder.
Långa farbron skrev:Skall du ha ner allt eller bara det som är löst ?
UrbanTiger skrev:Kör med vanlig träskrapa och vatten eller ångmaskin.
Finns sånna med en trekant och skaft... funkar. Annars sånn platt röd med ett litet blad i ena änden. Bara bladet är styvt så kan du använda vaffan som helst.
Markus skrev:Jojo, jag menade bara att jag fått tipset av en så kallad yrkesman.
Vilken typ av affär ska man leta efter då, "fackhandel" gissade någon - men vilka är det?
Allt, allt, allt - in till putset....
![]()
Markus skrev:... annars kan ens sambo få en stör och det är inte alldeles säkert helt populärt....
Markus skrev:Men ursprungsfrågan kvarstår (trots värdefull yrkesmannasupport i realtid och "online"), var hittar man en ny sån där spackel?
Kolla hos t.ex. http://www.fredells.com/Markus skrev:Men ursprungsfrågan kvarstår (trots värdefull yrkesmannasupport i realtid och "online"), var hittar man en ny sån där spackel?
Långa farbron skrev:Mitt förslag är att använda en stålspackel i 50-60mm bred istället för en rörspackel.
En rörspackel är ganska bred och kräver mycket kraft för att kunna användas på ett vettigt sätt som skrapa.
Markus skrev:Nu jädrar ska fackhandeln få sig ett besök.![]()
Markus skrev:Nu jädrar ska fackhandeln få sig ett besök.
Tack för alla tips!
Jag har en sån oxå, den är inte tillräckligt styv som Urbana Tajgern skrev.
Trekantsspackel?
Långa farbron skrev:Trekants-skrapa !!11 men det är nog inte det ultimata.
Stålspacklar finns hårdare,men då kostar dom 100-150:-
Markus skrev:Vad är den ultimata tapetskrapan då?
Problemet är på väg mot en lösning, så till vida att målaren kommer med fler trekantsspacklar.
Annars så åkte jag till "fackhandeln" och var där 0715 i morse (tydligen ska byggisar också handla grejjer tidigt):
"Nej, men det här är ju en järnaffär. Sånt har vi inte"![]()
Långa farbron skrev:Trekants-spackel![]()
Markus skrev:Mig veterligen het det trekants-skrapa.
Vilken trekantsmodell ska man ha då, trä- eller plasthandtag?![]()
Lugn skrev:Du, dom där tapeterna kommer nog trilla ner av sig självt innan du är klar...![]()
Markus skrev:Ja, det vore ju det bästa som kunde hända så det får vi ju verkligen hoppas.
Du har inte läst tråden va, jag ska alltså ta bort tapet - inte sätta upp tapet.![]()
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |