Var köper man Michelin Pilot Sport till bäst pris?

Pilot Sport finns inte längre.
Lyssna på Triggerhappy, köp Pilot Power isåfall som är just efterföljaren till Sport.

Men 130 framdäck????

/Nitrous

jag köpte mina pilot power hos mcdackonline funkade fint och tror dom har bra priser:)

spexarn skrev:
2082222 Däck fram: 130/70 16
Däck bak: 180/55 17

tacksam för svar!

De har säkert din framdimension också! citerar ivarS:

"Har köpt nya däck till hojen eftersom det satt skurna slicks på, varför skulle hojen ha gått på bana?

Beställde på http://www.reifenversand.com, otroligt bra firma! Skickade order i onsdags kväll och idag fanns däcken att hämta på posten!

Michelin pilot power
Fram: 120/70-17, 902:-
Bak: 180/55-17, 1282:-
Frakt från Tyskland: 165:- (!)
Summa: 2357:- "

spexarn skrev:
2082222 Däck fram: 130/70 16
Däck bak: 180/55 17

tacksam för svar!

www.mcdackonline.com

180/55-17 Michelin Pilot Power 2 ct

1849 kr med frakt

Jag har handlat där och det fungerar jättebra.

Däcken kommer hem på mindre än 1 vecka

Det finns billigare,men dom har jag inte testat och dessutom står det oftast på Tyska så det blir ju kanske lite svårare.

Last edited:
sporTlovEr skrev:
2082409 De har säkert din framdimension också! citerar ivarS:

"Har köpt nya däck till hojen eftersom det satt skurna slicks på, varför skulle hojen ha gått på bana?

Beställde på http://www.reifenversand.com, otroligt bra firma! Skickade order i onsdags kväll och idag fanns däcken att hämta på posten!

Michelin pilot power

Tackar för alla svar! ska kika upp det! .. bra priser såg jag.. men det får bli pilot power istället då! :)

sporTlovEr skrev:
2082409 De har säkert din framdimension också! citerar ivarS:

Michelin pilot power

Tur man kan tyska :huvet :3freak

Nitrous skrev:
2082380 Pilot Sport finns inte längre.
Lyssna på Triggerhappy, köp Pilot Power isåfall som är just efterföljaren till Sport.

Men 130 framdäck????

/Nitrous

Jodå, Pilot Sport finns visst fortfarande Pilot Sport 130/70/16 Pilot Sport 180/55/17 . Polare beställde FoB däck för ett litet tag sen till sin Gixxer. 2300:- ungefär gick det på med frakt från Reifenversand.

Last edited:
Beställde från www.mynetmoto.com förra året och det var inga problem, förutom att ett par lyckades försvinna här i sverige... Som tur var så var det inga problem att få ett par nya skickade.
Han sa att Sverige var det land där det försvann flest däck under frakten! Många som kör hoj på Schenker...

Triggerhappy skrev:
2082835 Ja ! Ungefär som CBR600F och CBR600RR, det ÄR skillnad !!

Men sport går att använda eller?? satt original på hojjen så tänkte köra slut dom först..

Cervantes skrev:
2084301 Men sport går att använda eller?? satt original på hojjen så tänkte köra slut dom först..

Jag körde ett par år med Pilot Sport och nu två år med Pilot Power och har inte känt av någon skillnad, utöver att Power är dyrare då. Jag skulle köpa Sport hellre om jag hittade en däcksäljare som fortfarande har dom i lager för o spara några hundra.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D