Var köper man JT drev?

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Som rubriken lyder vad handlar man JT drev? Behöver ett bakdrev som heter JTR278 med 36 kuggar, skulle även behöva nya låsbleck och låga M10X1.25 till detta bakdrev. Har försökt googla var man kan hitta ett sånt drev i Sverige, annars finns ju eBay men ibland blir det ju billigare att köpa inom landet.

Har köpt ett äldre Honda ekerbakhjul som är "så gott som bolt on" på kompressor Hondan, krävdes bara ett mindre svarvjobb för att få dit det. Dock så fattas ju ett ekerframhjul men det är under utredning.
 
Duell säljer JT men dom verkar inte ha det drevet hemma, det går säkert att beställa via dom men det blir ju lite extra leveranstid.

Har du sökt ifall det är samma bultcirkel som nån annan hoj?
 
Ringer eller mailar man till Addemoto så brukar det lösa sig, -de har mer prylar än som syns i katalogen.
 
Kollade med Saarela men han fick bara tag 38 kugg man jag vill ha 36 kugg.

Får kolla med Addemoto om dom kan fixa annars får det blir eBay.

Är detta drevet http://www.jtsprockets.com/catalogue/model/s382/ tror bara att det sitter på äldre Hondor.
 
Xlmoto verkar inte ha bakdrevet till CB 250K från mitten av 70-talet? Ska kolla med Addemoto och MC-Center.

Annars så lutar det åt eBay från Tyskland.
 
Vet inte om det är ett bygge redan runt drevandet/svingen osv(tex redan större drev fram) men....

Original så sitter det väl ett 15/41 drev på en 250N. Jag tänker mig att, går man ner fem drev bak så bör man kanske kolla att inte kedjan tar i längst fram på svingen, även tänka på när den passerar över ett gupp(tar i på returen).
Normalt annars är väl bättre at dreva om med större drev fram när man touringdrevar, 16/38 är väl rätt nära 15/36.
 
Jag har 400N dreving på hojen med 16/36, detta verkar vettigt förmodligen pga mycket mer vrid över ett väldigt brett register än vad original CB250 har. Är nog tveksamt om den verkligen orkar varva ut i 165 km/h på 6:an men redan i plus 140 km/h tycker jag att fartupplevelsen är hyfsat bra på denna hoj?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top