Var köper man fästen?

Nyteknik skrev:
Var köper man sådana där fästen mellan under- och överkåpa som är en skruv och en "fjäder"? Hur fäster man dessa i kåpan?

Dom finns i affären och man fäster dom med en skruv och en fjäder :)
:spammer
 
Menar du dzus-fästen?
I så fall har KK-racing dom hemma, köpte själv för ett par dar sen. Man sätter fast dom med popnit.
Dzus.jpg
 
kk racing, S-racing mfl. Henric har det ju garanterat i sin rejsbutik.
Man fäster dem med popnit...

Jag brukar fixera blecken med epoxy eller glasfiberspackel då jag tycker en popnit i glasfiber känns lika pålitlig som italienska motorer.
 
stavgren skrev:
Menar du dzus-fästen?
I så fall har KK-racing dom hemma, köpte själv för ett par dar sen. Man sätter fast dom med popnit.
Dzus.jpg

Ja, just sådana menar jag. Men på min hoj är "fästet" en slags böjd ståltråd bara. Kallas "spring" som originaldel. KK-racing - perfekt. Tack!
 
Nyteknik skrev:
Låter som en bra idé!

En klick epoxylim runt varje popnitshål när man klämmer dit den är varianten jag gillar bäst. Enkelt att hantera och jag inbillar mig att det fixerar lite extra. Nu är kanske stål o alu inte det bästa att limma emot men glasfiber/epoxylim är en trevlig kombination.

Vi körde den varianten på apstrutsen hoj med gott resultat.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top