Var köper man ett blinkrelä som klarar olika motstånd på blinkers

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Hej!

Har bytt blinkrare till 6w fram. Naturligtvis lyser dom nu bara, vill inte slafsa ditt motstånd om det kan undvikas. Byter hellre till ett relä som klarar olika w. Någon som vet var man får tag i ett billligt? Har biltema något som funkar?

jag kör med relä från biltema 39 kronor. kör med miniblinkers och det funkar bra. har för mig att det är "variabelt". Fick dock bygga en adapter eftersom stiften inte satt på rätt plats.

njelger skrev:
2263134 jag kör med relä från biltema 39 kronor. kör med miniblinkers och det funkar bra. har för mig att det är "variabelt". Fick dock bygga en adapter eftersom stiften inte satt på rätt plats.

låter fint! Vad har du för w på dina blinkers? har du något artikelnummer på relät?

matte_mannen skrev:
2263150 låter fint! Vad har du för w på dina blinkers? har du något artikelnummer på relät?

42-143

Kan dock inte garantera något och sitter just nu på tåget bort från stan så på onsdag vet jag vad jag har för watt.

den här texten föll jag för när jag köpte mitt och det funkade:

"Kör du med småblinkers kan du mycket riktigt med fördel använda biltemarelä. (går utmärkt met orginalblinkers också) Ange mailadress så skickar jag info om vilket och hur du sätter i det. Yamaha har såklart ett orginal som du bara trycker dit. Fördelen med biltema är att det koster ca 30 kr och att det är elektroniskt så att det funkar bra oavsett storlek på blinkers."

Jag köpte ett på biltema som inte funkade för mig, så om du får samma problem så kan du beställa ett via Johans MC, som har omkopplare för 2 eller 3 stift. Fungerade perfekt för mig, även om det blev 4 ggr så dyrt.

Marcus74 skrev:
2263196 Jag köpte ett på biltema som inte funkade för mig, så om du får samma problem så kan du beställa ett via Johans MC, som har omkopplare för 2 eller 3 stift. Fungerade perfekt för mig, även om det blev 4 ggr så dyrt.

Allright! har ett relä med bara 2 stift. Såg ut som biltema hade ett relä med 3 stift... 120 kr på johans mc? Klipper till på ett sånt om biltemas inte funkar. Tack för tipset!

matte_mannen skrev:
2263291 Allright! har ett relä med bara 2 stift. Såg ut som biltema hade ett relä med 3 stift... 120 kr på johans mc? Klipper till på ett sånt om biltemas inte funkar. Tack för tipset!

Jag köpte ett hos den lokale mcförsäljaren och han tog hem det från duells.
Tror det var artikelnummer 3131 och kostade runt 150 kronor.

Det var tre stift på det men det medföljde en adapter för att göra om den till en med två stft.

Tänk bara på att lastoberoende blinkrelä inte är tillåtet på nyare cyklar (alla som är helfordonsgodkända om jag minns rätt)så skryt inte för besiktningsgubben att ni har monterat ett, i övrigt är biltemareläet en bra produkt till ett oslagbart pris.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg