Var köper man bra stålomspunna slangar?

matte_mannen skrev:

En kompis handlade av den lokala slang/kopplings firman, Hindab här i vetlanda. Kanske är billigare på sådana ställen!?

Stålomspunna slangar

Går att handla på NBM Hydraulik i Solna eller hos din lokala handlare.
På NBM är det oftast billigare!
Sen kan du öka farten ännu mer!!!!!!!!!!!!! :tummenupp

Eftersom du bor i Gbg, hör med Hydraul Syd i industriområdet "bakom" Backaplan på Hisingen, alltså i närheten av Siba. :)

Hej!

Tack för alla svar!

Pac man: Ska kolla med Hydraul Syd först. Känner på mig att dom nog är billigare än s-racing. Köpte du dina slangar där?

När man ska specifisera slanglängd, räknar man med kopplingarna också eller bara själva "slangen"?

Testa även Ebay. Jag köpte goodridge slangar där (USA) för ca halva priset mot i Sverige.

matte_mannen skrev:
Hej!

Tack för alla svar!

Pac man: Ska kolla med Hydraul Syd först. Känner på mig att dom nog är billigare än s-racing. Köpte du dina slangar där?

När man ska specifisera slanglängd, räknar man med kopplingarna också eller bara själva "slangen"?

Tja, vet inte om det var sådär jättebilligt iofs. De där kopplingarna är dyra, speciellt om du ska ha böjda sådana. Jag gav 1045 för tre slangar. Slanglängden gör ingen stor skillnad på priset, så fundera på om du kan köra med 2 längre istället för tre slangar fram, om det nu är 3 på din hoj från början.

Jag hade med mina gamla slangar dit bara. Vet inte hur man specificerar tyvärr. En del av slangen går ju in i och pressas fast i kopplingen lixom.

Lycka till iaf! :)

PacMan skrev:
Tja, vet inte om det var sådär jättebilligt iofs. De där kopplingarna är dyra, speciellt om du ska ha böjda sådana. Jag gav 1045 för tre slangar. Slanglängden gör ingen stor skillnad på priset, så fundera på om du kan köra med 2 längre istället för tre slangar fram, om det nu är 3 på din hoj från början.

Jag hade med mina gamla slangar dit bara. Vet inte hur man specificerar tyvärr. En del av slangen går ju in i och pressas fast i kopplingen lixom.

Lycka till iaf! :)

Tja!

Har bara två slangar orginal. Hur funkar det med tre föresten :va
Är nog lika bra att åka dit och visa upp slangarna...
Tack för tipset!

/mattemannen

matte_mannen skrev:
Tja!

Har bara två slangar orginal. Hur funkar det med tre föresten :va
Är nog lika bra att åka dit och visa upp slangarna...
Tack för tipset!

/mattemannen

Då sitter det en koppling nere vid undre gaffelkronan eller så, där det går ut en slang till varje OK. Sen går det en slang upp till handtaget också förstås.
2 slangar är bra. DÅ blir det ju lite billigare. :tummenupp

Specma gör också stålomspunna slangar till motorcyklar. De har sitt huvudkontor i Göteborg längs Dag Hammarsköldsleden. Jag tror det är där du kan köpa slangar också.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti