Var köper man billigt parkettgolv

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Släng in era bästa tips i tråden.
Tänkte lägga om golvet i lägenheten med någon form av klickparkett. Har ingen lust att ruinera mig innan hojsäsongen kommer igång...

/Felix

Felix skrev:
Släng in era bästa tips i tråden.
Tänkte lägga om golvet i lägenheten med någon form av klickparkett. Har ingen lust att ruinera mig innan hojsäsongen kommer igång...

/Felix

Jag köpte ett billigt men antagligen hyffsat OK klickgolv på K-Rauta för 79:- kvm

Det tyckte jag iaf va en rimlig nivå att lägga sig på för ett vardagsrum i min lgh som jag skulle sälja några månader senare. Blev jävligt bra iaf och bådejag och köparen va nöjda

/oXydex

Du har riktigt billiga laminatgolv på Rusta och Silvan, själv åker jag till Bauhaus nu och letar klinker! :)
Klickgolvet från Rusta har jag själv lagt och det funkar!

Parkettgolven är ju dyrare än laminatgolven....
Finns parkett med 2mm trä bara ,är billigare än dom vanliga på 4mm trä...

Annars laminat på rusta är bland det billigaste...men du vet väl att man får det man betalar för!

ByggMax i Borås. Precis som med allt annat trä- och byggrelaterat.

Last edited:
Kanon!
Tackar för tipsen, McB, byggvaruhuset i borås, har de någon hemsida elr är det bara att åka dit?
Klickgolvet för 79 kr/kvm.. på K-rauta det måste ha varit laminat???

/F

Felix skrev:
Kanon!
Tackar för tipsen, McB, byggvaruhuset i borås, har de någon hemsida elr är det bara att åka dit?
Klickgolvet för 79 kr/kvm.. på K-rauta det måste ha varit laminat???

/F

Jag menar givetvis ByggMax, inte Byggvaruhuset. Kolla på www.byggmax.se, sen åker du dit. Det är självplock, jättesmidigt och billigt.

Jag köpte laminatgolv till sovrummet, klickgolv, på Bauhaus för 45 eller 49 kr/kvadraten. De billiga laminatgolven har ju inte så hög slitstyrka men i ett sovrum där man inte är så mycket så går det alldeles utmärkt. Kolla på slittåligheten innan du köper golv.

Vill spela vidare på Dunderkissen råd; lägg gärna ner lite extra stålar på ett golv som ska ligga i kök eller hall. Jag köpte ett billigt..... det var lätt att lägga men ren skit!!!! :mad:

Det sprack och såg allmänt jävligt ut! Det blev tigersåg och nu har vi klinker istället.....

//spenk

Trallhusbjörn skrev:
Du har riktigt billiga laminatgolv på Rusta och Silvan, själv åker jag till Bauhaus nu och letar klinker! :)
Klickgolvet från Rusta har jag själv lagt och det funkar!

det från rusta fick ju ganska bra omdömme i råd och rön, slog en del bra mycket dyrare...

McB skrev:
Det är självplock, jättesmidigt och billigt.
mmm men hur är kvalitén då?? vad är det för golv?? vad är det för sort??...
pengar är inte allt.det är jävligt lätt och säga: Det är självplock, jättesmidigt och billigt, men det ska ju ligga där ett antal år UTAN ATT DET GER SEJ!!! :fakta

Skorpan skrev:
mmm men hur är kvalitén då?? vad är det för golv?? vad är det för sort??...
pengar är inte allt.det är jävligt lätt och säga: Det är självplock, jättesmidigt och billigt, men det ska ju ligga där ett antal år UTAN ATT DET GER SEJ!!! :fakta

Då jag bor i hyresrätt har jag ingen personlig erfarenhet av golvkvaliteten, men av de som jag vet har handlat där har jag inte hört några klagomål.

McB skrev:
Då jag bor i hyresrätt har jag ingen personlig erfarenhet av golvkvaliteten, men av de som jag vet har handlat där har jag inte hört några klagomål.
hur tjockt är det??? hur länge har det legat där?? ta reda på lite fakta först INNAN du skriver....
att det är billigt behöver INTE betyda att det är billigt i längden!! TVÄRTOM,DET KAN STRAFFA SEJ ISTÄLLET!!!

Skorpan skrev:
hur tjockt är det??? hur länge har det legat där?? ta reda på lite fakta först INNAN du skriver....
att det är billigt behöver INTE betyda att det är billigt i längden!! TVÄRTOM,DET KAN STRAFFA SEJ ISTÄLLET!!!

Vad fan mumlar du om? :confused: Jag gav ett tips på ett ställe där man kunde hitta billiga golv, jag är inte på något sätt ansvarig för kvaliteten.

Ta och lugna ner dig lite.

Har man oflyt med dom billiga laminaten så skålar sig brädan så pass mkt, att fogen kommer upp och blir känslig för tom vanlig dammsugning. :gnissla
Har hört både ris och ros angående laminat från 60-100:-kvm.
Är inte rummet så stort så bli frekvent besökare på byggvaruhus som säljer tex Pergo.
Jag själv ska lägga ett Pergogolv i köket snart, då har jag sett att man rear ut utgående golv för struntsummor.
Golv som kostat 200:-/kvm säljs för 99:-
Man får vara bered på att det är en chansning att köpa det billigaste billiga precis som alltid annars så får man vad man betalar för.
//Tobbe

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back