Nyteknik
Bannad
Mattias skrev:Som jag brukar säga: om det låter för bra för att vara sant, så är det förmodligen det. Men prova, det lär inte skada i alla fall.
Jag gör nog det. Ska bli intressant att se om något förrutom dieseln åker ut ur rören.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mattias skrev:Som jag brukar säga: om det låter för bra för att vara sant, så är det förmodligen det. Men prova, det lär inte skada i alla fall.
Nyteknik skrev:Tack för tipset! Har hittat en leverantör. Men de vill ha 78-99 kr / metern för 8 mm vajer.
Jörgen Player Special skrev:Du kan få en meter för 40 spänn av mig. Är det fler som vill ha??
/J
Vastrix skrev:Annars kan du ju alltid använda bensin, har dock ej testat detta själv och det borde kräva ommålning av rören.
Nyteknik skrev:Ska insidan av rören vara målade?![]()
Vastrix skrev:NEJ! Men om du bränner rören med bensin kommer rören att bli (mycket) varma.
Nyteknik skrev:Förstod inte att metoden med bensin innefattade eld. Förklara, tack.
Vastrix skrev:Du häller i bensin i röret, skakar om, häller ut överflödigt, tänder en tändsticka o lutar mynningen från dig. Sedan låter du det brinna. Askan kan du sedan hälla ut. Så skall det funka, har dock som sagt aldrig testat detta själv pga. mitt avgassystem ej är delbart.

gthyni skrev:Älskar såna här tips, :kocko
speciellt "aldrig testat själv"!
Metoden torde vara tämligen livsfarlig!![]()
gthyni skrev:...
Metoden torde vara tämligen livsfarlig!![]()
HW skrev:Plugga ändarna också...det blir häftigare så!
gthyni skrev:Älskar såna här tips, :kocko
speciellt "aldrig testat själv"!
Metoden torde vara tämligen livsfarlig!![]()
Växte fjunet ut sen eller?Chrille skrev:....har jag hört...

Torkel skrev:Växte fjunet ut sen eller?![]()
Nyteknik skrev:Jag gör nog det. Ska bli intressant att se om något förrutom dieseln åker ut ur rören.
Jörgen Player Special skrev:Din hoj komer ju från Norge, så det kan ju hända att det kommer ut allt möjligt... Kanske en lusekofta, eller tom hela den norska nationaldräkten!
bgix skrev:Kör in gassvetsen - med största munstycke monterat
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |