Var köper jag billigaste finoljan i Stockholm?

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Tidigare köpt 15-50W Q8 SBK olja billigt i 20 liters dunkar hos en maskingrossist men de saluför inte 10-40W, och önskar fö bara köpa i 4-litersdunkar framöver.

Mackarna o hojbutikerna rånar en..

Vet inte vad OKQ8 tar, men på http://www.oljemagasinet.se/ hittar du diverse olika varianter och format för dryga hundralappen / liter

Postorder är inte intressant. Var väl egentligen ute efter om någon hade något standardställe där dom alltid själva köpte olja och där priserna var något förmånligare än i mackarna och mc-verkstäderna.

I det stora hela kanske det inte är någon big deal, men de flesta mackarnas och vissa mc-handlares/verkstäders literpris på olja är verkligen löjligt höga jämfört med grossistpriserna och jag ogillar känslan av att känna mig rånad. Kanske blir Biltema-olja igen då, kört med det utan problem i ett par andra hojar.

Vill man inte ha biltema så är det 20L dunken som gäller. Brukar alltid gå att hitta någon som vill dela en dunk. Jag t.ex. eftersom jag precis dekanterade över de sista tre litrarna till en mindre dunk.

Annars är jag inne på samma lösning som du, biltema 4L vilket duger lika bra för min hoj och ungefär samma literpris.

Hittar du något bra i Stockholm så kan jag vara med och dela på en tunna...

Vet inte vad OKQ8 tar, men på http://www.oljemagasinet.se/ hittar du diverse olika varianter och format för dryga hundralappen / liter

Ser ut som Oljemagasinet har acceptabla priser Henry.
Precis kollat priset på 10W-50W Helsyntet 4L, 695 SEK hos mc-handlaren, 765 SEK hos OKQ8.
476 SEK hos Oljemagasinet i 4L dunk (exkl. fraktkostnad), men tyvär restad hos de senare.

Tycker borde finnas över disk i Stockholm för någorlunda samma pris.

Ser ut som Oljemagasinet har acceptabla priser Henry.
Precis kollat priset på 10W-50W Helsyntet 4L, 695 SEK hos mc-handlaren, 765 SEK hos OKQ8.
476 SEK hos Oljemagasinet i 4L dunk (exkl. fraktkostnad), men tyvär restad hos de senare.

Tycker borde finnas över disk i Stockholm för någorlunda samma pris.

Biltema 269 SEK om vi nu ska inkludera fulolja :crash

Kollade Swedol (http://handla.swedol.se/) de har:
Q8 SBK RACING SAE 10W-50 på 20L dunk för 1140:-
Q8 Motorcykelolja SAE 10W-50 på 4L dunk för 298:-
Swedol Supergrade SAE 10W-40 på 4L dunk för 130:-

Inte vet jag men det låter skitbilligt. Man kanske får vad man betalar för iofs.

Dina priser är ex. moms Henry men de är klart hyffsade även ink. moms.
Samma priser i deras butiker?

(har/hade fö inte Q8 och Biltema samma tillverkare av olja?)

Last edited:
SBK racing kan du beställa hem till valfri OK mack. Rätt bekvämt om du frågar mig. 20 liter är en alldeles lagom kvantitet dessutom. Kostar c.a 1600:- ink. moms. Att smådutta med 1- och 4 liters flaskor är ju som att dricka bira ur nubbeglas. Det blir bara ett jäkla spring hos oljehandlar'n.

Last edited:
Du har 25% på Castrol och LiquiMoly MC oljor om du är med i SMC hos Autoexperten i Bromma.
OBS : Endast Bromma , vad det gäller Sthlm

Fråga efter Hasse

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul