Var köper jag 16/41 drev till XR650 i Sthlm

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Någon som _vet_ ? Jag lyckas varken hitta någon som har dreven hemma eller ens kan ta hem dom passande xr650. :3freak

jP skrev:
Någon som _vet_ ? Jag lyckas varken hitta någon som har dreven hemma eller ens kan ta hem dom passande xr650. :3freak

jag skulle tippa på mcvaruhuset, dom säljer ju honda så dom borde kunna ta hem! säg gärna till hur mycket det kostade och vad du fick för toppfart med motardhjulen på! är lite sugen på den drevningen jag med.

/T

myspinnen skrev:
jag skulle tippa på mcvaruhuset, dom säljer ju honda så dom borde kunna ta hem! säg gärna till hur mycket det kostade och vad du fick för toppfart med motardhjulen på! är lite sugen på den drevningen jag med.

/T

Nix, de hade inga och kunde inte heller ta hem. De kunde bara ta hem 14 och 15 drev fram från Honda. Fanns heller inga bakdrev under 40 kuggar så kan inte heller köra med 15/37 eller så.

jP skrev:
(crosskatalogen) ab ava mc skärholmen 08-55636900, eller södertälje ,mör cross o enduro 08-55019838 eller team master södertälje 08-55037964 Dom har 16 drev och massa annat beställ även katalogen!! :tummenupp Toppfart med 16-41 blir med motartfälgar ärligt 194,7kmt varvstopp! men för att nå den farten måste man ha minst 80hk!

Boost 2 skrev:
(crosskatalogen) ab ava mc skärholmen 08-55636900, eller södertälje ,mör cross o enduro 08-55019838 eller team master södertälje 08-55037964 Dom har 16 drev och massa annat beställ även katalogen!! :tummenupp Toppfart med 16-41 blir med motartfälgar ärligt 194,7kmt varvstopp! men för att nå den farten måste man ha minst 80hk!

Tackar, får se om jag har bättre tur där! Skulle dock förvåna mig om AVA kan få hem dom när inte MC Varuhuset som brukar vara klippor på grejer till Hyndor klarar det.

Några 194 lär jag knappast komma upp i, men nöjer mig med om jag kan luffa runt i sådär 130-140 utan att motorn låter överansträngd.

jP skrev:
Tackar, får se om jag har bättre tur där! Skulle dock förvåna mig om AVA kan få hem dom när inte MC Varuhuset som brukar vara klippor på grejer till Hyndor klarar det.

Några 194 lär jag knappast komma upp i, men nöjer mig med om jag kan luffa runt i sådär 130-140 utan att motorn låter överansträngd.
Dom är återförsäljare av jofrab och ska ha crosskatalogen! o 16 drev finns i katalogen, annars kan jag sälja mitt frör endast 500kr :D

min gör mätaren ut ifall man kryper ihop.. gör det även upprätt.
sitter man som vanligt låter den lite väll ansträngd..
men som sagt det är inge roligt att åka så fort..

Mvh Persby

16 fram passar nog inte,, då måste skyddet fram bort,
tror det är samma drev som till xr400r, så kolla om du hittar 16 drev till den.

jag körde 15/45, och då tyckte jag det var bra,
15/41 då blev den för slö på dom lägre växlarna

hoppas dom sätter en overdrive växel på nästa generation xr650r

DwD skrev:
16 fram passar nog inte,, då måste skyddet fram bort,
tror det är samma drev som till xr400r, så kolla om du hittar 16 drev till den.

jag körde 15/45, och då tyckte jag det var bra,
15/41 då blev den för slö på dom lägre växlarna
hoppas dom sätter en overdrive växel på nästa generation xr650r

För slö med 15/41? Var då, din lokala gokart-bana? Jag är i alla fall trött som tusan på att varva ur hojen på en kurvig 70-väg.

jP skrev:
För slö med 15/41? Var då, din lokala gokart-bana? Jag är i alla fall trött som tusan på att varva ur hojen på en kurvig 70-väg.
jag kanske kommer ihåg fel, men jag har för mig att det 15/41 är orginal, och med motard kittet fick man med 15/45,
15/45 var mycket roligare att köra med, men visst låg man å pendlade motorväg så var ju 15/41 bättre,

det funkar jätte bra med 16 fram på xr650 med tanke det satt orginal på -03:or så.. Tycker han inte alltför slö på låga varv. finns ju annars saker man kan göra för att ändra dä..

Mvh Persby

hade då 15 på min xr650r-03 orginal, men det kanske går att få dit 16, har fan för mig att man var tvugen att ta bort kedjeskyddet fram för att få dit 16

DwD skrev:
hade då 15 på min xr650r-03 orginal, men det kanske går att få dit 16, har fan för mig att man var tvugen att ta bort kedjeskyddet fram för att få dit 16
Går utmärkt utan att ta bort någe :tummenupp

Intressant drevdiskussion. Apropå det så satt det 14-48 på min XR original och jag är nyfiken på om någon använt den uppsättningen drev till något? Själv skruvade jag bort dem efter ca 15 min körning och sprang för livet till Crossbolaget och köpte 15-45 vilket känns som en bra kompromiss för skog/väg.

Langsam skrev:
Intressant drevdiskussion. Apropå det så satt det 14-48 på min XR original och jag är nyfiken på om någon använt den uppsättningen drev till något? Själv skruvade jag bort dem efter ca 15 min körning och sprang för livet till Crossbolaget och köpte 15-45 vilket känns som en bra kompromiss för skog/väg.
14/48 tävlings inställningen :fakta

Langsam skrev:

Jag körde faktiskt 2/3 sommar på 14/48, behöver jag säga att det INTE var speciellt roligt när man körde tillsammans med sporthojar, eller knappt när man körde ihop med landsvägsdrevade kåteemmer som 640. Gick upp till 15/41 och har kört ännu en sommar med det, men nu tröttnat även på det för landsvägsbruk som sagt. Härnäst blir det 16/40 som jag nu hoppas passar bättre. Kraft finns det ändå, bara att växla ner om inte annat.

Satt 14/48 orginal på min 03a.
Gick det att få med annan drevning :va

Ialla fall så koer jag med 15/45 nu, och det tycker jag är helt ok.
Sure thing så blir jag ifrånåkt på raksträckor av de där plastsakerna, men, det tar man ju igen vid foersta kruvan... :tungan
Och, 170 i mätar fart kommer den upp i med 15/45. Fortare än så har jag inte direkt behov av att framfoera XRen.

Fast, en overdrive foer motorvägen hade varit OK... :tungan

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...