Var köpa wire på lösmeter?

Smokey Hooker skrev:
Var på nätet köper jag wire på lösmeter. Även nipplar, justerskruvar m.m?

beror ju lite på ... vill du bara ha en galvad wire så funkar biltema bra.

Ska du ha waier som inte sitter i ett hölje skulle jag nog åka till en båttillbehörs-butik. (Rostfritt syrafast)

Jag har varit hos cykelhandlarn i sta'n (Stig Nilsson Kalmar). Är välsorterade men hade inte 1.8 mm wire som jag söker för att lyfta trottlarna i rs-36:orna.
Hade upp till 1,5 och 2,5 mm. Kan ju låta lite kinkigt men jag vill pröva med 1,8 mm eftersom hojen är grymt tunggasad och det är ju inte kul. Det är ju inte där kraften ska läggas!!!

Smokey Hooker skrev:
Kan ju låta lite kinkigt men jag vill pröva med 1,8 mm eftersom hojen är grymt tunggasad och det är ju inte kul. Det är ju inte där kraften ska läggas!!!

Är det inte bara att "släppa"/justera returfjädern lite grann, läste i min manual att det ska gå... (Har inte provat själv än)

sanntur skrev:
Är det inte bara att "släppa"/justera returfjädern lite grann, läste i min manual att det ska gå... (Har inte provat själv än)
Jo, jag har prövat men även på det slappaste läget så går det ruggigt tungt. När jag gjorde wirern som nu sitter på fick jag bara tag i 1,00 mm wire och jag tror inte den klarar böjarna utan att nypa fast. Vill därför prova med 1,8 mm. Sen kan man ju tycka att man ska vara karl för sin hoj och ha lite kraft i högernäven. Olycksrisken är dock stor när jag går från Gixxern (som är den tunggasade) till Hayabusan (som är grymt lättgasad).
Är väl närmast att likna vid en månraket!

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...