Var köpa svinglager bra och billigt GSXR 750

Nu har jag ringt och beställt från fleninge mc skrot. De är återförsäljare av mc nyckeln. 470kr skulle de gå på, kvalitet vetifan. Ang de små lagrerna sa de att man kan återanvända, så de blir till o pressa ut o se hur de ser ut, annars får de bli orginal där.

De märkena som saluförs i MC-Nyckeln är "Koyo", "Tourmax" och "Parts+Plus". Den sistnämnda vet jag inte med de övriga två skall väl vara originalkvalitet.

De märkena som saluförs i MC-Nyckeln är "Koyo", "Tourmax" och "Parts+Plus". Den sistnämnda vet jag inte med de övriga två skall väl vara originalkvalitet.

okey, tror å andra sidan inte de spelar så storr roll. de är inte utsatta för så värst mkt där ändå... inga större rörelser...

Tack suzuki för att ni INTE använder standard dimensioner på era lager! Momentum hade inte de måtten som krvädes. Däremot så fick jag tag i de stora från mcnyckeln, 470kr, samma som i katalogen. De små verkar bli orginal, 320kr styck. Tack suzuki, de pengarna kunde man köpt pilsner för istället :P

Tack suzuki för att ni INTE använder standard dimensioner på era lager! Momentum hade inte de måtten som krvädes. Däremot så fick jag tag i de stora från mcnyckeln, 470kr, samma som i katalogen. De små verkar bli orginal, 320kr styck. Tack suzuki, de pengarna kunde man köpt pilsner för istället :P

Kollade du aldrig med Lelles MC?:va Dom hade ju till rätt priser? Dessutom tar det endast ett par dagar i bästa fall för dig att få hem det?

Du behöver inte köpa original lager, man måste bara bli "kompis":krama med kullager butiken.
Då är det inga problem att få fram spärrade dimensioner. K
Kräver dock att du handlar mer än ett lager per 4 år.:D

Kollar du i Lelles katalog så tar dom 399:- per sats för nållager till svingen. Om en sats är per sida vet jag inte och kvalitén kan jag inte uttala mig om.

Jag hittar inget i deras katalog :/

Såhär gör i princip alla mc fabrikanter då de tjänar grova pengar på reservdelarna. Dessa specialdimensioner brukar dock gå att få tag på hos ex momentum om man bara är lite påstridig och ber de leta utanför standardsortimentet...

Samma visa gäller crosscyklar där lagren måste bytas oftare pga driftmiljön. Länge skar kaw/yam/hon mfl guld med yxa på dem men nu finns alternativa leverantörer med lite mer humana priser....

Ringde Rotera precis och de hade! Blev lite struligt med betalning & skicka så han tipsa mig om kullager.se (vilket en tidigare talare tipsade om oxå) ta mig fan att den fanns där nu?! Innan när jag kika så hitta jag inget, anyway, beställde 2 stycken och allt ser ut och bli frid och fröjd. Pris 133kr styck mot orginal suzuki 320kr styck. Nu är de bara vänta till ramen och svingen är lackade sedan montera ihop cykeln igen.

Till framtida sökare: Jag köpte de stora till svingen (Nållager 30x40x25) från Mcnyckeln (googla) Och de små till stötdämparfästet (nållager 17x24x20) Från www.kullager.se

Tack alla om diverse tips och råd!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...