Ska ha lite delar till ett grenrörsbygge men det är ju ta mig tusan hopplöst att köpa lagom stor bit plåt för att göra avgasflänsar. Någon som haft samma dilemma och han guida mig? Tjocklek typ 8-10mm. Rörböjar i dimension 1,5" (38mm). 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
8-10mm tjock rostfri plåt? Har du inte skrivit fel?
Plattstång* Googla lite på det så kanske du hittar nått, annars är det bara att traska ner till närmaste stål/mek/svets-bolag och fråga om en bit, får du nog för en tjuga!Jag ska vattenskära avgasflänsar, tycker 8mm låter lagom då..
Jag tror iofs att benämningen är plattjärn med typ bredd 70 - 80 mm, men en utkapad bit ur en stor plåt fungerar också.
http://www.spdexhaust.com
Obs, de har rörböjar med tunnare gods ,om du vill, så slipper det väga bly.
Superkvalle på kollektorer, de svetsar kollektorer enl ritning också om du vill.
Varning! Frakt kostar kosing!
Grejen är ju att jag har tillgång till vattenskärare i plugget, men jag måste ordna material själv av förklarliga skäl att det kostar en slant.. Har fått saker utskurna ur vanligt stål på mälarlaser förut men det var lite dyrt.
har du behov av en rostfri 4-1merge för 38mm rör så har jag en ny liggande (1500 kr ,1800kr+frakt ny)
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |