Var köpa ovalt rör till ljuddämpare?

De 2 rören ser ungefär ut som de flesta gör efter en längre tids körning, ingen burk dämpar för evigt och man får alltid räkna med att serva dom med nytt dämpmaterial så dämpeffekten bibehålls.

En annan sak oxå, de kolfibersvepen du har tål inga längre tider med varma avgaser. Mina på kompressor Duccen smälte sönder, med db-killers i, och skickade en het stråle med avgaser på huggern som oxå smälte.................Se till att ha fräsch ull i och serva dom minst en gång om året om du piskar mycket bana.

/J

Dämparen på bilden har bara garagegasats med i < 1 timme total tid.. så en service/år känns lite klent ;) Antar att Biltemas dämpull helt enkelt suger.

Dämparen på bilden har bara garagegasats med i < 1 timme total tid.. så en service/år känns lite klent ;) Antar att Biltemas dämpull helt enkelt suger.

Ja det är det jag försöker komma till. Jag tror att det kommer funka fint för dig bara du köper ljuddämparull dedikerad för mc och med bra kvalité. Enligt min erfarenhet ska det inte behöva trixas med Rf stålull. Jag har iaf aldrig behövt det.

Jag köpte dämpull hos jonte. var som långa trådar, närmre en meter långa om jag inte mins fel. inte farligt dyrt heller. :tummenupp

Nu är det dags för nytt bygge då det gamla ligger i småbitar, säkert hälften glömt i nån sandfålla...

PJ Engineerings kolrör höll inte så bra, ens utan att krascha. Dessutom så har de bara runda ändkapslar i mina dimensioner.

Var kan man köpa större ovala ändkapslar, säg i samma storlek som Akrapovic EVO6-systemet till Aprilia (110x145mm ovalt eller så)?

Nu är det dags för nytt bygge då det gamla ligger i småbitar, säkert hälften glömt i nån sandfålla...

PJ Engineerings kolrör höll inte så bra, ens utan att krascha. Dessutom så har de bara runda ändkapslar i mina dimensioner.

Var kan man köpa större ovala ändkapslar, säg i samma storlek som Akrapovic EVO6-systemet till Aprilia (110x145mm ovalt eller så)?

Vad är ändkapslar för dig och hur ser de ut? Svåra att tillverka?

Har ju bara gjort 2taktsljuddämpare och det är inte speciellt svårt, men mycket pyssel och hantverk så det tar tid.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back