Var köpa Michelin Pilot Road 3?

Kjelle

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Supersport(touring)
Visst, det här är ju en typ av fråga som säkert finns 20 på dussinet av på forumet, men här kommer den i alla fall: :tungan

Var hittar jag bästa pris på Michelin Pilot Road 3 på nätet? Behöver bara ett framdäck, men har kikat runt på flera svenska och tyska siter och hittar nästan bara Pilot Road 2. Någon som har några bra tips?

Ok, tackar. Vad tillkom i frakt? Försökte kolla, men fraktinfo-sidan är bara på tyska....:gnissla

Édit: och förresten, hur lång tid tog det att få hem det?

Taget ur minnet:
1 dryga hundringen
2 typ 2veckor

Joo, Google Translate brukar ju alltid ge en korrekt och användbar översättning....:rolleyes::D

Köpte mitt på hojdäck.se.
Funkade bra, trots gigantiskt strul från däckverkstaden som jag satte som leveransadress, men hojdäck löste det.

Köpte ett för någon vecka sedan från dack365.se

De hade det billigaste priset inkl frakt som jag kunde hitta just då iaf.

120/70 ZR17 - 945kr + frakt 120kr

Snabb leverans med hemkörning var det också, tog 3 dagar till skillnad från de 4 veckorna det tog när jag beställde från utyre.se

hojdäck.se

köpte mitt på hojdäck.se hade det 3 dgr senare :tummenupp
har för mig det är fraktfritt tom.. inte hundra

edit... inte fraktfritt... men lite rabatt om smc medlem..

Last edited:
Beställde även mina från Reifenversand.com, då såg priserna ut såhär:
ARTIKEL: 3528709484282
120/70R17 (58W) (Z) W MICHELIN - PILOT ROAD 3 FRONT MENGE : 1 PREIS : EUR 84,15
SUMME: EUR 84,15 ---------------------------------------------------------
ARTIKEL: 3528705872786
160/60R17 (69W) (Z) W MICHELIN - PILOT ROAD 3 REAR MENGE : 1 PREIS : EUR 107,91
SUMME: EUR 107,91 ---------------------------------------------------------

Om någon är intresserad så finns det en sensmoral i detta; Det blir inte alltid särskilt mycket billigare att beställa från nätet.

Hittade billigaste däcket på Däck365, 945:- plus en hundring i frakt. Man kunde dessutom begära leverans till en av deras samarbetspartners (det fanns 3 st i staden). Det lät ju behändigt, eftersom jag dels inte kunde garantera att jag är hemma mellan 9.00-15.00 för att ta emot ett däck från DHL, dels ändå behöver hjälp med montering och balansering.

Sagt och gjort, kryssar leverans till billigaste samarbetsfirman som dessutom verkade ta bara 150:- för montering enl Däck365:s hemsida.

Leveransen dit gick fort, bara några dagar. Sedan började problemen, då det visade sig att dom INTE MONTERAR HOJDÄCK!. Ägnade därför en halv dag igår åt att försöka hitta en annan firma i staden som kunde montera på ett däck akut. :huvet

De två första hade vare sig tid eller utrustning för att balansera MC-däck. Tredje firman kunda ta det inom några timmar, men tog 330:- för jobbet.

Alltså: Från nätet 945:- + 120:- frakt + 330:- montering och balansering = 1395:-

Samma firma tog 1305:- för samma däck som jag köpt inklusive balansering och montering. Hade dessutom besparat mig en hel del besvär. :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park