Var köpa Lithiumjon-järn batterier????

jaka

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2009
Hoj
2003,Honda ST 1300A
Hej!
Var kan man köpa LiPoFe4 batterier avsedda för MC??
Jag har kontaktat "Scorpion" i USA men de säljer inte sina batterier utanför USA.
Behöver ett nytt 12V batteri till min Honda 1300ST A.
Jan K
Upplands Väsby

Jag föredrar earthX då de har inbyggd balansering och urladdnings-skydd. Köpes på ebay eller från någon av deras ÅF

Hej!
Det blev ett LiPoFe4 batteri från tyska firman ovan, köpt på Tyska eBay för 1400:-.
Fick hem batteriet på en vecka. Samma plasthölje som Shido som säljs på bl. a Lelles i Uppsala men där är priset 1880:- för samma storlek.
Ska bli spännande att se hur batteriet fungerar i längden. Efter laddning (Med modellflygladdare, BC6, inställd på LiPoFe4 accar ) i ca en timme med 2A laddström startade min Honda ST 1300 direkt! Betydligt rappare än med Biltemabatteriet som höll i ett år eller originalbatteriet från Yusa som höll i ca 8år.

själv som skrivit i annan tråd bidde det ett Shorai 8 cells från Partsgiant (US), hittat på ebay och landat o färdigt och uthämtat från posten blev det 1100 kr.
får vi hoppas att det funkar som tänkt och spettan gillar det (styvt 3 kilo lättare blev hon...:tummenupp)

//jj

Ni som kör med antingen lipo pack eller lifepo4 pack för rc hur har ni dom inkopplade?
laddar ni dom direkt från generatorn eller plockar ni loss dom och laddar dom med t ex lipoladdare.

funderar på att testa hobbyking

Om ni laddar på plats hur har ni då kopplat, dum fråga kanske men vill inte bränna batteriet det första jag gör...

Bactor, grevens mc-delar och BoOve har vad jag vet.

Edit: Du ska kunna beställa hos närmaste handlare dvs.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT