Var köpa låsring till impeller?

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Min husaberg är ju paj och jag behöver lite reservdelar. Tex behöver jag en låsring/bricka till impellern, en sån där lite rund låsring, hoppas ni vet vad jag menar. Var kan man köpa en sån? Mchandlare har jag typ gett upp på. jag har beställt denna del och andra prylar, men det är som vanligt, "det kommer om två dagar" säger dom när man beställer och sen tio dagar senare låter det "jag har ingen aning om när det dyker upp" och så vill man bara bränna ner hela butiken.
var kan man köpa sån här låsringar/brickor? måste väl finnas på massa andra ställen också. ställen som har det hemma på lager.

såna här menar jag http://www.biltema.se/products/productimage.asp?iItemId=83438

hittade ju på biltema nu men där verkar det som att man måste köpa massor med ringar, man kan inte köpa enstaka. orkar inte åka ut till biltema heller. clas ohlsson verkar inte ha några. vill hitta något ställe inne i stockholm som säljer

Last edited:
Kallas för "Segersäkring". Bör finnas hos varje välsorterad järnaffär att köpa löst. Finns en sort som passar i biltemasatsen. Har själv pajat en på min 525:a.

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back