Var köpa krasch puckar, till fram och bak? R6

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hej har tänkt montera krasch puckar fram och bak på r6an för att minimera risken för pajade kåpor.

Läste en tråd om att hårda puckar kunde vara skadligt?

Tänkt om man kunde montera på sving och det vanliga stället vid motor(sidan)

Någon som vet ställe som har bra puckar och billiga,kanske i plast om det nu skulle vara bra :3freak

Har sökt men inget som kändes som svar http://www.sporthoj.com/forum/search.php?searchid=2569312

tja, jag vet inte riktigt var man kan hitta :rolleyes:

Hur tänkte du att dom ska vara, sånna som till t.ex min ducce där du kan sticka in dom i hjulbultarna?

vågen skrev:
tja, jag vet inte riktigt var man kan hitta :rolleyes:

Hur tänkte du att dom ska vara, sånna som till t.ex min ducce där du kan sticka in dom i hjulbultarna?

http://www.bikersneed.se/ har ju mycket saker

Dom att montera på svingen tänkte jag Bobiner, Pro-Tek Delrin

Men att montera på ramen/ vid motorn Intuitive, sliders kan dom vara något kanske :3freak

ingen som vet? kvalite? vad som är bra att ha?

RS "Alex" skrev:
http://www.bikersneed.se/ har ju mycket saker

Dom att montera på svingen tänkte jag Bobiner, Pro-Tek Delrin

Men att montera på ramen/ vid motorn Intuitive, sliders kan dom vara något kanske :3freak

ingen som vet? kvalite? vad som är bra att ha?

Har själv puckar i plast på min hoj. Skall dock byta ut dem mot aluminium-puckar, för utseendets skull. Inte för att det är något fel på dem jag har nu. Men har man möjlighet att designa egna och svarva dem själv, så varför inte :)

Bifogat

• puckar.JPG
    puckar.JPG
    57.7 KB · Visningar: 91
snowball skrev:
Har själv puckar i plast på min hoj. Skall dock byta ut dem mot aluminium-puckar, för utseendets skull. Inte för att det är något fel på dem jag har nu. Men har man möjlighet att designa egna och svarva dem själv, så varför inte :)

var du tvungen att göra hål?

stör dom dig med knät på något sätt?

De bakre puckarna sitter direkt i ramen, de främre var man tvungen att ta hål i kåpan för att montera. De Märks inte att de är där, stör inte över huvud taget. De sitter ju så lågt.

snowball skrev:

Så dom du har är bra? Jag menar aliminium bör ju hålla mer, lr det kanske är samma lika? =P

Har själv en R1 och är på jakt efter sådana, iofs kollat på aliminium men plast kanske håller bra det med!?

Jaja får ta en tänkare på den!

Lägger du omkull den spelar det ingen roll om du har plast eller aluminium, båda två pajar liksom. Men det kanske är snyggare med alu???

snowball skrev:
Lägger du omkull den spelar det ingen roll om du har plast eller aluminium, båda två pajar liksom. Men det kanske är snyggare med alu???

skulle visst vara faligare med alu för ramen, tänk dig något mjukt som tar emot fallet eller något stumt:rolleyes:

RS "Alex" skrev:
skulle visst vara faligare med alu för ramen, tänk dig något mjukt som tar emot fallet eller något stumt:rolleyes:

Stöten i ramen blir densamma, det är inte skumplast vi talar om. Smällen fortplantas axielt i pucken lika mycket om den är i plast eller i aluminium. Pucken skyddar mest om hojen glider mot underlaget. Tippar den spelar det ju ingen roll vad pucken är gjord av. Vid större vurpor spelar det ingen roll om man har puckar eller inte, allt blir ju färs i alla fall. De skyddar bara vid "lindrigare" omkulläggningar.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN