Var köpa koffeintabletter - receptfritt (?)

varfor inte ga och kolla blodvardena? Det kan ju vara nagot sa enkelt som vitaminbrist och da ar det onodigt att ga runt och vara hangig i onodan.

Möjligt att det är så även om det skulle förvåna mig. Hon käkar redan vitaminer och försöker även trycka i mig skiten också även om jag lyckas hålla mig borta än så länge. Det kanske är det som är felet, för mycket vitaminer...

Jepp, det var såna jag köpte. Gick åt 10 st i helgen kanske, jag kände mig mycket piggare än vanligt men när väl koffeinet försvann söndags eftermiddag/kväll så gick jag i golvet i princip. :D

på något jävla sätt lyckades jag få i mig 27 stycken på 3 timmar..

...låg å spydde i ett par timmar efter det.. fan va dåligt jag mådde:mad:

Jag har för stunden fyra extrajobb + studier ... vore skönt om man kunde boosta kroppen lite
Koffeintabletter funkar utmärkt för att hålla sig vaken, och kan vara en utmärkt lösning ibland, men tänk på att man klarar att köra slut på kroppen rätt bra om man använder dem under längre perioder. När jag pluggade gick jag under en intensiv termin på massor med kaffe, koffeintabletter och ett par timmars sömn per natt. Det slutade med att jag när jag skulle åka hem över julen somnade vid ratten, mitt i en konversation med min kusin som var med.

Trodde att det skulle gå bra eftersom jag hade sällskap, och vi var noga med att prata hela tiden för att jag skulle hålla mig vaken, men det gick helt enkelt inte. Det sista jag kommer ihåg var att han höll i en kassett och frågade om vi skulle byta musik, han hade fortfarande kassetten i handen när vi landade i stenröset. Riktigt läskigt att vara så oförmögen att kontrollera sin vakenhet, och en rejäl tankeställare. Lyckligtvis gick det bra för alla utom bilen den gången.

Menar absolut inte att moralisera, koffeintabletter kan vara jättebra, men tänk på att det kommer en backlash om du använder dem för mycket för länge.

Jag har sagt upp mig från mitt nattjobb istället så i fortsättningen blir det nog mindre koffein. Ska prova dom dock nästa gång det är dags för ett alkoholintag. :D

Det där lät ganska illa Mort. :näsblod

Så kan man uttrycka det. Otroligt jävla korkat är ett annat sätt att beskriva det. Men jag lärde mig i alla fall något av det, numera har jag stor respekt för kroppens trötthetssignaler när jag ska köra.

Och äter extra många när du känner dig riktigt trött menar du? :D

Trodde det skulle komma utförlig redogörelse för hur det hade gått. Om du fått hjärtklappning, överdoserat, inte känt nånting alls etc.

Jahapp. Kasst.

gymgrossistens är billigare och starkare tror det är 200mg i dom, men som sagt tänk på vad du gör.

Hm..

Skulle vara intressant att se vad det har för effekt på mig.
Efter en kanske inte helt genomtänkt bantningsepisod för 5 år sen blir jag dödssjuk av så lite som en burk cola om den dricks med tom mage.

Och då menar jag dödssjuk.
(Läs: blixtrande migrän, yrsel, illamående, hjärtklappning, feber, finmotoriska svårigheter, självningar och tics)

Hur det än skulle spela ut sig hade det nog inte varit en trevlig kväll.

Är stimulantia verkligen något man bör ta så pass lättvindigt?

Last edited:
Trodde det skulle komma utförlig redogörelse för hur det hade gått. Om du fått hjärtklappning, överdoserat, inte känt nånting alls etc.

Jahapp. Kasst.

Jag fick ingen hjärtklappning eller liknande. :D Körde typ två tabletter per gång vid ungefär fem tillfällen med kanske 3-6 timmars mellanrum under en helg. Sov ungefär 6h räknat från fredag morgon till söndag kväll. Jag var lite eller ganska piggare än vanligt, kände dock någon av gångerna en svag huvudvärk i samband med att dom började verka, men det gick över fort. När söndagskvällen kom och allt var ute ur kroppen kände jag mig dock ganska sänkt. Mer än vanligt. :D

Men det var helt OK och funkade bra tycker jag. Jag hade gjort det ígen om situationen uppstår igen.

4 piller av 5 skulle jag nog vilja ge i betyg. :)

Kan prova att överdosera någon dag när jag har tråkigt och skriva om det. Åtta piller borde räcka för att bli hyperaktiv. :D

Hm..

Skulle vara intressant att se vad det har för effekt på mig.
Efter en kanske inte helt genomtänkt bantningsepisod för 5 år sen blir jag dödssjuk av så lite som en burk cola om den dricks med tom mage.

Och då menar jag dödssjuk.
(Läs: blixtrande migrän, yrsel, illamående, hjärtklappning, feber, finmotoriska svårigheter, självningar och tics)

Hur det än skulle spela ut sig hade det nog inte varit en trevlig kväll.

Är stimulantia verkligen något man bör ta så pass lättvindigt?

Hur kan det komma sig att det blir så? :confused:

Låter ju som en heroinist som håller på att sluta...

Last edited:
Jag tog för många under en period, vilket resulterade i hjärtklappning samt något som kändes som ojämna hjärtslag. Det efter jag väl vaknat, så chilla tortilla med de dära...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman