Var köpa kick till TTR för en rimlig peng?

Ortefon

Der Landwirdschaftminister
Gick med
12 May 2005
Hoj
DR650SE
Sparkade sönder kicken till min TTR härom dagen. Pinnar iväg till yamaha-handlarn och den glade mannen bakom disken upplyser mig om att en ny kickanordning skulle gå på över 1000 kronor. :eek:

Så var får jag nu tag på en kick som inte kostar som en märkesskjorta, utan mer som en Dressmann-skjorta?

Har ringt runt till några mc-demonteringar men ingalunda hade de någon dylik pinal på hyllan.

Ortefon skrev:
Sparkade sönder kicken till min TTR härom dagen. Pinnar iväg till yamaha-handlarn och den glade mannen bakom disken upplyser mig om att en ny kickanordning skulle gå på över 1000 kronor. :eek:

Så var får jag nu tag på en kick som inte kostar som en märkesskjorta, utan mer som en Dressmann-skjorta?

Har ringt runt till några mc-demonteringar men ingalunda hade de någon dylik pinal på hyllan.
Ebay är din vän :)

På tyska Ebay kan man nästan garanterat hitta reservdelar till de flesta hojarna och du har tur, här finns kickmekanism och kickarm för 1 EUR i utropspris:

http://cgi.ebay.de/Yamaha-600-TT-Ki...014643208QQcategoryZ49823QQrdZ1QQcmdZViewItem

Lägg ett bud, han fraktar till hela Europa!

Kan man inte tyska så kan det vara lite meckigt, men säljarna kan oftast engelska och själva annonstexten brukar gå att översätta hyffsat med t.ex Google Language Tools

Jag har köpt prylar via Ebay från tyskar och det har fungerat perfekt.

Last edited:
Ett tips i letandet är att kicken från TT600 från -84 och framåt passar rakt på. Troligen även från XT men det vet jag inget om. Jag sålde själv en kick från en -84 till någon här på forumet och den satt som en smäck.

Back