Var köpa kedjevax i Stockholm idag (söndag). Öppen butik?

Jag köpte den där biltema oljan igår o jag förstår inte hur ni kan rekomendera den. Tog en sväng efter behandlingen och tror ni hojen såg fin ut efter den turen :huvet det va olja överallt på fälg och sving snålade som fasiken när jag la på.

Spara dina 80spänn och lägg de på annat

Kan bara instämma. Hur Biltema Racing fick omdömet skitar bara ner lite om den får torka i MC-Folket begriper jag inte. Kanske om du kör 6 turer om året, smörjer efter körning och låter hojen stå en månad?
Till nästa tur?

intressant diskussion, -tycker oxo att de kedjesprayer jag nyttjat så här långt SKITAR NER, spraya på kvällen och sen låta suga in över kvällen, nästa dag så stänker det ner som sattan.
är wax bättre eller finns det annat som kan nyttjas?- vill INTE ha en massa klet som bränner i på avgasrör/ klet över fälgen och slafsigt rent allmänt.

//jj

Du vill väl inte optimera (förbättra) själva förlusten av effekt?

:rolleyes:

En förbättrad förlust av effekt är i mina ögon en minskad förlust av effekt. För det är väl ändå effekt de flesta av oss är ute efter?

Så jo, jag vill optimera effektförlusten. Eller minimera, vilket i mina ögon är samma sak :krama :crash

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg