Var köpa däckpump till hojen (proffs)

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date

sportbike

Guest
Var hittar jag en robust pump (fotpump?) med en inbyggd mätare jag kan lita på?
Öppnade en sprillans ny förpackning innehållande en fotpump från Michelin igår, den höll ett (1) pumptag, sen var den paj.
Tips emottages med tacksamhet.
Den får kosta pengar, bara den funkar.

Biltema! Den kör HTRacing.se med :tummenupp. Funkar kanon.
Iof är det inte jag som pumpar. Men fråga Henke, han vet :D

Jag har också en pump från Biltema, modell dubbelcylindrig. Den är lite vinglig, men med rätt handlag så klarar den uppgiften galant.

Jag köpte två lufttrycksmätare i form av ett litet rör med en mätpinne som åker ut och talar om hur mycket väder man har i sulan.
Båda flög iväg, direkCt.
Biltema edition.

Jag tror det bara är du som är undyglich med allt tekniskt (se dödade lapptåpps). :hihi

Jag tror det bara är du som är undyglich med allt tekniskt (se dödade lapptåpps). :hihi

Apropå det, laptopen på jobbet fick spelet igår och fick en genomgående översyn för att kunna räddas.
Kollegan som sett filmerna på tuben sa förväntansfullt: "vi dödar den, vi dödar den"
Folk e konstiga :hihi

Apropå det, laptopen på jobbet fick spelet igår och fick en genomgående översyn för att kunna räddas.
Kollegan som sett filmerna på tuben sa förväntansfullt: "vi dödar den, vi dödar den"
Folk e konstiga :hihi
Hmm, jag som precis tänkte fråga om ni gör motorjobb också, tex byter kamremmar, men jag börjar tveka, bilen har ju trots allt elektronik i sig :D

Hmm, jag som precis tänkte fråga om ni gör motorjobb också, tex byter kamremmar, men jag börjar tveka, bilen har ju trots allt elektronik i sig :D

Jodå, nog gör vi det allt.
Den mekaniska biten av verksamheten funkar utmärkt, det är bara när det är ett tangentbord med i spelet som det roliga börjar.

Nu uppar jag tråden i jakt på en pump, jag ställer inte så jättehöga krav på en exakt mätare men robust ska den vara.

Biltemas enkelpump kastade vi bort ganska snabbt då den var så vinglig att man var nära på att bryta foten några gånger. Mekonomens gick fjädern på första eller andra användningen.

För tillfället använder jag farsans gamla pump som är stabil, problemet är bara att fjädern gick sönder för något år sedan och man får lyfta upp den själv mellan pumpningarna. Dock är den stabil så man slipper vricka foten!

För tillfället använder jag farsans gamla pump som är stabil, problemet är bara att fjädern gick sönder för något år sedan och man får lyfta upp den själv mellan pumpningarna. Dock är den stabil så man slipper vricka foten!

Byt fjäder på din pappas gamla pump. Jag har faktiskt inte stött på någon pump som varit av någon vidare kvalitet. Köpte t ex en med kompressor från Mekonomen förra året. Den reklamerade jag illa kvickt. Den orkade inte pumpa upp något däck till bilen. Möjligtvis en liten badboll.

Idag är det massproduktion som gäller tyvärr. Man får nog leva med att köpa skit eftersom skit är det som efterfrågas. Desto billigare desto bättre. Kvalitet får man betala för. Få är beredda att betala för det när det väl kommer till kritan. Allra helst när det kommer till en fotpump och dyl.

Tyvärr börjar den vara gammal och håller på att glappa sönder :(
Men det kan ju visserligen vara åtminstone en tillfällig lösning.

Precis!

Kan rekommendera den här:
http://www.jula.se/luftkompressorset-boxy-125315

Vi kör med den, poppar lätt gummit vid krängning, lätt att packa(formatet), slang/sladd/tillbehör i facket.

najs. så den fungerar bra alltså? jag tänkte precis söka / skapa en tråd om en sådan liten kompressor.
jobbigt att åka tiill macken för att poppa däcken.

Var hittar jag en robust pump (fotpump?) med en inbyggd mätare jag kan lita på?
Öppnade en sprillans ny förpackning innehållande en fotpump från Michelin igår, den höll ett (1) pumptag, sen var den paj.
Tips emottages med tacksamhet.
Den får kosta pengar, bara den funkar.

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=149728521 sådan har jag justerat lufttrycket med på bana. använde dock en annan mätare för att kolla trycket. stabil pjäs iaf.

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...