Var köpa coola och bra drev samt kedja till GSXR1000 2007års?

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hej!

Har bestämt mig för att uppgradera kedjan till en ny och huvudorsaken är att jag vill ha lite bling vilket hojen ej fått sedan ny (mer än lite rensning och lättning). Tror jag vill ha DID 530 ZWM-X Guld kedja samt superprox bakdrev och då gärna den blåeloxerade varianten men jag hittar inte ngn "känd" leverantör att handla av. Uppe i mina trakter tittar handlarna på mig med stora ögon och ingen har ngt liknande i lager varför nätet känns vettigare och nog även går snabbare.

Förslag på nätbutiker som har ovanstående prylar och bra priser?

Vet att http://www.mandp.co.uk har dessa prylar, ngn som handlat genom dem? Funkade det bra och gick det snabbt nog?

Nu har inte www.motomummy.com superproxx drev, men har köpt drivpaket därifrån, jag rekommenderar dom starkt! Gå in och kika lite...

Ok! Tack för det.. Någon som känner till en leverantör som man kan handla superproxdrev och i blå anodiserat utförande? Sett att Superprox har detta på sin hemsida men ej funnit det hos ngn internetbutik

Skall du byta så kör på 520 kedja, väger mindre rullar lättare och köper du en ek mvxz får du en kanonkedja i blått.

Tack för förslagen.. Har som snöat in på DID 530 ZWM-X Guld kedjan men var beställer jag en sådan och drev (gärna lite bling) från samma leverantör? Har alltid kört med DID kedjor på crossarna osv och på landsvägarna rullar DID tyst och har alltid hållit bra. Kör ju inte bana då vi har 52mil enkel till närmaste varför 520 går bort till förmån till längre livslängd (gillar att gasa ordentligt men då det inte är direkt tävling köper jag ökad vikt mot att jag får en starkare kedja). Fler förslag på ställen att handla från?

Har kollat runt och hört med "lokala" handlare men ingen fixar fram DID ZWM-X i guld/guld utförandet (tydligen inget Duells för). Inte heller Supersprox får de fram. Verkar nu som att jag får beställa från wemoto.com som i alla fall har kedjan, kedjelås och framdrev. Skickat förfrågan till Supersprox om det drev jag vill köpa men ännu inget svar (skickade den i förrgår).

Last edited:
Har beställt kedjan och framdrev + lite prylar till min CR500 från wemoto.com som verkar ha väldigt mycket prylar men ändå inte något bakdrev som jag vill ha. Fler förslag på bakdrevs leverantörer?

Hej RacerRaffe.

nickasilproffsen.se

Till min förra knarr fick jag ett bakdrev, ett 530, tillverkat åt mig. Han gjorde det precis enligt mina önskemål.
Jag tycker det är värt ett samtal.

Lycka till !

/ Peter

Tack för den infon :)

De tillverkar enbart aluminiumdrev, superprox har "bäraren" av aluminium medan själva drevkransen är av stål så livslängden blir betydligt längre. Annars trevlig firma och i Sverige :)

Hej RacerRaffe.

nickasilproffsen.se

Till min förra knarr fick jag ett bakdrev, ett 530, tillverkat åt mig. Han gjorde det precis enligt mina önskemål.
Jag tycker det är värt ett samtal.

Lycka till !

/ Peter

Vill få tag i något liknande men helst detta: http://www.supersprox.com/eshop/prodimages/large/RST1800[BLU]-43.jpg. Min Gixxer är helsvart och endast de blåeloxerade detaljer som sitter original finns i övrigt varför jag tror att det skulle funka med detta blåeloxerade "nav" på bakdrevet men var tusan får man tag på detta drev? Får inget svar från när jag skickar förfrågan via Supersprox hemsida men någon borde ju ha detta drev i lager i hela världen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT