Var köpa brandsläckare?

Åsa #96 skrev:
Jag undrar var man kan inhandla en brandsläckare.

/Åsa.

Jag har ett par släckare, modell större, till salu, så hör av dig om du är intresserad.

Det kanske rimmar illa att jag, om nån, skulle profitera på de nya hårdare reglerna :rolleyes: men nu har det råkat bli så att jag har ett par över.

ZoulFly skrev:
Jag har ett par släckare, modell större, till salu, så hör av dig om du är intresserad.

Det kanske rimmar illa att jag, om nån, skulle profitera på de nya hårdare reglerna :rolleyes: men nu har det råkat bli så att jag har ett par över.

Du ska väl inte sälja de du tömde förra året :rolleyes: :D

Teddy skrev:
Det där var inte ens kul. Att stjäla eller pajja räddningsutrustning är inget man ska göra eller skämta om. Hur kul är det med pantade tonåringar, fulla på folköl som efter korvgrillen och hångel i buskarna ska skojja till det vid kvällsdoppet och kastar iväg räddningsringen och garvar åt det? Kul, skitkul eller bara sorgligt?

Äh...nu blev det moralkärring igen. Sorry.

Diskoteksbranden i GBG kan man ju ha i åtanke när man stjäl brandutrustning...

/J

oFFkeFF skrev:
Du ska väl inte sälja de du tömde förra året :rolleyes: :D

Hmmm...det var ju norrmännen som fick agera hjältar. Vi låg ju själva och slaggade på vandrarhemmet, tyvärr. Men i år är vi seriöst redo för ALLT :3freak

Kolsyresläckare

Borde det inte vara bättre att ha en kolsyresläckare istället för en pulver? Det blir ju j-a massa pulver på tråkiga ställen efter en brand. Ifjol på Sviestad lyckedes vi med den tveksamma bedriften att tända eld på en hoj. Ett rådigt ingripande släckte brasan men oj vad det var mycket att göra rent...
Om man då hade haft en kolsyresläckare istället.....
Förutom att det blir frostskador om man sprutar på en person, vad är då nackdelarna med en kolsyresläckare? Är dom dyra? :confused:

ZoulFly skrev:

Vad ska du ha för en släckare? Du ska till Sviestad antar jag?!

Geiger skrev:
Vad ska du ha för en släckare? Du ska till Sviestad antar jag?!

Ja du, jag tror jag gav ca 750 spänn per styck men ska kolla upp det lite närmare. OM du är intresserad, så kan jag ta med mig den till Sviestad för jag lär vara där på torsdag kväll...och även på tisdag kväll om allt funkar.

ZoulFly skrev:
Ja du, jag tror jag gav ca 750 spänn per styck men ska kolla upp det lite närmare. OM du är intresserad, så kan jag ta med mig den till Sviestad för jag lär vara där på torsdag kväll...och även på tisdag kväll om allt funkar.

Jag kan vara intresserad. Beror ju helt på priset, men jag måste ju ha en till helgen. Kommer också ner nu på Tisdagsträningen, samt igen på Torsdag.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti