Var köpa billigast kläder?

Rawlaw

Hopplös, ofrälst och allergisk...
Gick med
21 Nov 2003
Hoj
Suzuki katana 1327 cc
Har precis blivit återfallsknutte på en katana och ska köpa utrustning men vill gärna veta var man köper den billigast både på nätet och i affär, helst då i Södermanland/Stockholmsområdet. Någon som vet var Craft/Simpsonhjälmar säljs så jag kan prova eftersom jag inbillar mig att en sådan i kolfiberutförande skulle göra sig bra på min hoj men tänkte beställa den från utlandet p.g.a. prisskillnaden. Behöver f.ö. rubbet! D.v.s. jacka, stövlar, ryggskena, brallor, handskar osv.

Vet du vad hjälmen heter så sök på google - tyska sidor. Så är det ju bara att jämföra priserna på affärerna du får upp ;)

Rawlaw skrev:
Har precis blivit återfallsknutte på en katana och ska köpa utrustning men vill gärna veta var man köper den billigast både på nätet och i affär, helst då i Södermanland/Stockholmsområdet. Någon som vet var Craft/Simpsonhjälmar säljs så jag kan prova eftersom jag inbillar mig att en sådan i kolfiberutförande skulle göra sig bra på min hoj men tänkte beställa den från utlandet p.g.a. prisskillnaden. Behöver f.ö. rubbet! D.v.s. jacka, stövlar, ryggskena, brallor, handskar osv.

sök i england med

Rawlaw skrev:
http://www.harpersraceshop.co.uk/ i england vet man vad en mc är *L* Wolf kan jag rekommendera, jämför även priserna på RST....................

Tack för era svar! Jodå, hjälmen har jag hittat både i England och Tyskland men jag vill gärna någon svensk ÅF till dessa så jag prova att den verkligen sitter schysst och inte bara ser bra ut :-)

twinman: Med risk för att verka muppig,vad står RST för?

Rawlaw skrev:
Tack för era svar! Jodå, hjälmen har jag hittat både i England och Tyskland men jag vill gärna någon svensk ÅF till dessa så jag prova att den verkligen sitter schysst och inte bara ser bra ut :-)

twinman: Med risk för att verka muppig,vad står RST för?

Vet inte men tror han syftar på annonsören här i jämte.

<--------

åk till ForzaRacing här i Västerås, ny startat, endast vart igång sedan månadsskiftet.
Dem har "DogFighter" tror jag dem heter. Grymt billigt o snyggt. Kvalite vet jag
inte hur den är. Ex: racingställ för 3995:-, "GoreTex"-byxor för 1100kr, Jacka från 1200.
Skulle rekommendera det om du orkar åka så långt.

Tack för era svar! Avelin: Vet du om de har någon hemsida brukar vara åt det hållet ibland? Har annars lyckats hitta vad jag tror jag vill ha och är det någon som vet om någon butik i helst då i Södermanland/Stockholmsområdet säljer Bering och Lindstrand kläder samt MP-ASU stövlar så vore jag tacksam!

Rawlaw skrev:
Tack för era svar! Avelin: Vet du om de har någon hemsida brukar vara åt det hållet ibland? Har annars lyckats hitta vad jag tror jag vill ha och är det någon som vet om någon butik i helst då i Södermanland/Stockholmsområdet säljer Bering och Lindstrand kläder samt MP-ASU stövlar så vore jag tacksam!

McPoolen i sundbyberg säljer lindstrands kläder.

Däremot så är väl lindstrands hallvarssons sk. "offroadsortiment"?
Inge kläder jag skulle vilja ha o asfalltsåka med iallafall...

Avelin skrev:
åk till ForzaRacing här i Västerås, ny startat, endast vart igång sedan månadsskiftet.
Dem har "DogFighter" tror jag dem heter. Grymt billigt o snyggt. Kvalite vet jag
inte hur den är. Ex: racingställ för 3995:-, "GoreTex"-byxor för 1100kr, Jacka från 1200.

Var i västerås ligger det? Tjejjen behöver lite prylar då hon börjat med mc-kort nu... :banana

Superbee skrev:
Däremot så är väl lindstrands hallvarssons sk. "offroadsortiment"?
Inge kläder jag skulle vilja ha o asfalltsåka med iallafall...

Har vält på asfalt med ett Lindstrands STR för två månader sen och vill inte göra om det. Jag vill inte rekomendera de kläderna till något annat än regnkläder. Ett par vanliga jeans hade hållt bättre. Alla skydd flyttade på sig och tyget fullkomligt pulveriserades trots att jag bara "kanade" ett par meter.

Mitt råd är att inte snåla på skyddsutrustningen och inte köpa texttil. Det jag tycker du bör lägga energi på istället för att hitta billigast möjliga utrustning är att hitta den utrustning som ger det bästa skyddet du kan ha råd med. Skippa hällre alla krogkvällar under ett år och köp bättre skydd annars kanske du inte kan uppleva några fler kvällar på krogen.

Tror inte jag behöver lägga till några länkar eftersom de som finns i tråden bör räcka.

Lycka till

frish

Tack för varningen frish! Var och tittade på Lindstrandskläder idag och höll sånär på att köpa ett set, nu lugnar jag mig nog. Köpte iaf ett par Correll handskar med kolfiberinlägg, alltid något!

Avelin skrev:

Ja, varfan ligger den!?!? Kan inte hitta var den ligger på nätet...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT