Var köpa biligast mc däck?

Gick med
14 May 2011
Ort
Hedekas
Hoj
83,suzuki gsx es, 80 kawasaki z 250
har en gamal kawasaki, däckdimension, 90 90 18 och 120 90 18, skulle vilja ha tag på några riktigt billiga däck, ska bara testa att besikta den och kanske köra 20 mil på sommarn i 70 km, var hittar jag detta ?
 

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
hojdäck.se som finns till höger här nånstans --->
eller mcdackonline.com
I den senare ingår portot i priserna och från hojdäck tillkommer det. Vilket däck som blir billigast varierar så kolla hos båda.

Konstigt nog så lönade det sig bättre för mig att ta framdäck från den ena och bak från den andra istället för båda från samma.
 

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Orange.
Billigast i det syftet hittar du lättast på blocket.se. Köp begagnat från valfri bankörare.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
hojdäck.se som finns till höger här nånstans --->
eller mcdackonline.com
I den senare ingår portot i priserna och från hojdäck tillkommer det. Vilket däck som blir billigast varierar så kolla hos båda.

Konstigt nog så lönade det sig bättre för mig att ta framdäck från den ena och bak från den andra istället för båda från samma.

Inräknat att Däck365 (alltså inte Hojdäck, som jag skrev) har samma frakt för 1 som för 2 däck? (120 för 1, 120 för 2, 180 för 3, 240 för 4...).
Hos däckonline är väl alla avgifter med också, Däck365 (återigen, inte Hojdäck) petar väl i miljöavgiften sen, eller?

Edit;

Blev fel här. Mina uppgifter gäller Däck365 och Däckonline, inte Hojdäck.
 
Last edited:

Pawel

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 May 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
Speed Triple 1050 -05
Inräknat att Hojdäck har samma frakt för 1 som för 2 däck? (120 för 1, 120 för 2, 180 för 3, 240 för 4...).
Hos däckonline är väl alla avgifter med också, Hojdäck petar väl i miljöavgiften sen, eller?

Japps, däckpriset inkluderar porto från Tyskland och det däcket jag skulle ha var billigare inkl porto än ex porto här. Dock är det mer ett undantag så man får kolla varje fall för sig tror jag.
 

Zorken17

Radical Riders
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha R1
Japps, däckpriset inkluderar porto från Tyskland och det däcket jag skulle ha var billigare inkl porto än ex porto här. Dock är det mer ett undantag så man får kolla varje fall för sig tror jag.

Se bara till att däcke från däckonline är e-märkt innan du kränger på det. Tyvärr handladr de in partier där det är billigast, och har du otur får du ett däck som kanske är gjort för den asiatiska marknaden. Då är däcket utformat för helt andra vägförhålanden och temperaturer än de vi har i Sverige.

P.S Det sitter en liten instansad ring med E-märke, och en siffra. Siffran spelar mindre roll, berättar bara i vilket eropeiskt land det är typa i. D.S

Hmm, riktigt vettiga priser. Aldrig sett de förr och nu såg jag att de har en hel banner i mitten av hela sidan.


Ibland är det dumt att man lärt sig att inte ens lägga märke till banners.


Handlade därifrån, sjukt bara service och trevlig personal!
 
Last edited:

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87

2wCynic

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2011
Ort
Alingsås
Hoj
2st YZF450
Hej på er,

Första gången jag skriver här men nu känner jag att det spekuleras lite väl mycket.
Jag jobbar på Dexon och brukar ibland göra en sökning på forumet för att pejla av hur bra/dålig kritik vi får ute i stugorna.
Kan intyga ut kallebanan88 inte har någon koppling till dexon.
Däremot har vi en order (nr2569) 25/6 från en kille som är från Vendelsö.
Kan ju självklart inte garantera att det är kallebanan88 som är beställare men
däcksval och bostadsort talar iaf för det.

Inköpta varor:
Pirelli MT60 Corsa 120/70R17 532584 1.229 kr
Pirelli MT60 Corsa 160/60R17 532607 1.395 kr

Mvh Marcus
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top