Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

När jag byggde mina turbogrejor vintern 04-05 fanns det en firma i Malmö som hette Metallvaruhuset. Verkar som de blivit uppköpta av Tibnor nu, men det kan ju vara värt att kolla upp det! Låg i närheten av Meca raceway. De sålde till privatpersoner och var väldigt bra. Hade allt! Jag skulle ha en uddadimension (alurör med 2 mm gods och 50 mm innerdiameter) och de fanns på 6-meterslängder. Fick egentligen inte köpa mindre än en 6-meterslängd, men han gick ut på lagret, tog ett 6-metersrör och kapade av en meter som jag behövde och sa "Oj, jag hittade en spillbit. Den får du för en 50-lapp." Det är service det. Så leta leta!

Om du hittar någon butik som säljer över disk så hojta till för jag har inte hittat någon. www.alutrade.se har rör i rätt tjocklek och bra leglering (T6 samma som man tillverkar bla crosstyren i), deras lager ligger i växjö men jag vet inte hur pigga de är på att sälja till privatpersoner.

Sweet, visste inte att Metallvaruhuset fanns i Malmö, kombinerat med Teddys tankar om 2 mm, anar jag att en plan börjar ta form![]()
Då hade de telefonnummer 040-389120 (hittat i min mobil), men på hitta.se får jag inget resultat på det numret. Kanske nerlagt eller uppköpt, kanske inte. Det var ju inte så länge sedan jag var där, men mycket kan hända på 3 år. Ring och se vart du kommer![]()
Jag kan köpa ut på någon av mina firmor och sälja vidare. Säljer till självkostnadspris (inkl frakt) plus en liten slant (symbolisk summa, för att inte skatteverket ska bli intresserad av mig pga det här).
Vilken dimension är det som de flesta vill ha (om någon nu är intresserad)?
Är det tillräckligt många som hör av sig köper jag på mig ett litet lager och kan sedan leverera med väldigt kort tidsmarginal.
Nu vet jag inte om det blev ett gruppköp av det här men jag överlåter det åt relevant moderator att hålla ordning på mig.
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |