Var köpa öl-kärra/pirra/vagn inför kryssning.

Mr.Asp

Avstängd
Gick med
21 Mar 2008
Hoj
Geggmoppe KTM 250exc
Åhoj.

Ska i helgen iväg med några polare på kryssning och tänkte passa på att köpa med mig några plattor öl hem. Och när man får köpa med sig 14plattor så känns det som en dålig affär att köpa med sig mindre än 5plattor.

Problemet är dock att man är ju inte direkt hulken, och speciellt inte efter en natt ombord.:fyllisar :zpy

Söker någon form av kärra. Vet att man på Birka får en kärra gratis om man köper 2flak öl. Men ska åka med vikingline cinderella, och vet inte ens om de säljer sådanna.

Typ sånhär, fast mkt mkt mkt billigare modell.
6414.jpg

Så om någon vet om de går att köpa ombord, pris osv så uppskattas de enormt.
Eller vart man kan köpa det på fastlandet.

Mvh Mr.Asp :öl

EDIT: Hur noga kollar dem hur mkt man köper? Ölgränsen är väl inga problem, men bara 1liter starksprit är lite lite tycker jag :( så om jag köper 2-3 flaskor. Ligger jag illa till då? Om de skulle ta mig, tar de allt eller bara det som över skrider?

Last edited:
Skit i att köpa öl. Omräknat per liter plus biljettpriset blir det i vissa fall billigare att handla på Systemet. Sprit däremot är billigare ombord.

Dra över till Tallinn om du vill köpa öl riktigt billigt. Ca 50 spänn lådan... :yoparty

Men som svar på din fråga så säljer Viking ölkärror. Tror du får en kärra gratis om du köper tre lådor eller nåt sånt. http://www.vikingline.se/pagesSE/OvrigtTaxFreeHamtaProdukter.asp?category=417

Köpa hem mer sprit än vad biljetten säger är absolut inga problem (till 99%). Köp en dyrare ölkärra isf, sist köpte jag den billiga som jag lastade på 4stycken flak. Kan säga från båten till tåget (ca 5min) så hade båda hjulen (plast) spruckit så att jag drog skiten på marken! :gnissla

På dom stora ( viking och silja ) brukar det 4 lådor så ingår kärran annars typ 90.- Är det nån som tjänar på att du får med dig många plattor så är det ju dom som säljer :tummenupp Har erfarenhet av 8 plattor på deras pirra men tror det är stopp där.

Som ni säger, visst är finns det billigare öl att köpa på andra ställen. Men ta till exempel Heineken. Där kostar en platta dubbelt så mkt på systemet i sverige mot vad de kostar på båten. 2sånna plattor så är det redan billigare inkl båtbiljett osv. Och nej de är inga stora prisskillnader. Men man åker ju för festen ombord ;) lönehelg på cinderella. blir nog skoj.

Men då har jag svar ang min fråga iaf :) Då behöver jag inte oroa mig för att inte få med mig ölen hem.

Sist jag åkte med Viking Line så köpte jag 2 plattor Heiniken och 2 plattor Carlsberg för 500 kr.

För om man köpte öl för över ett visst antal kronor så fick man 15 - 20% rabatt.

Pirra??
Amatörer!
OKQ8 hyrlastbil för i hlvt! :D
Då får man till och med lasthjälp...*S*

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup