Var jag värst idag?

JwBob

Medlem
Gick med
26 Nov 2013
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R6 2002
25mil i onsdags. Sen blev man magsjuk..


Vågar man åka ner till kalmar -> vimmerby o sen hem igen på en 125a?
Jag åkte Uppsala - Öland förra sommaren på min cbr 125. Dock så stannade jag där i några dagar innan jag åkte hem. Så visst funkar det.
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
...å jag hoppade på färjan till Finland.

24 timmars poängrally i Finska IBAs regi.
Start lördag morgon i Jyväskylä, målgång samma plats ett dygn senare.
Det är bara poängen på de olika besökspunkterna som tillkännages fredag kväll som styr vart man kör.
...och är det 30 startande så drar alla lik förbannat iväg åt olika håll i jakten på den högsta poängsumman att redovisa på söndag morgon.

Spotwallalänk till min körning:

https://spotwalla.com/tripViewer.php?id=d617556cbfa852f77
Klicka och följ med, den som känner för det.

Finns ytterligare 2 svenskar på startlinjen, alla med spot.
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
"Helg" blev Torsdag - Måndag eftersom jag slappade lite; tog färja fram och tillbaka istället för att köra runt som de andra svenska deltagarna.

hela%20ISR%202015_zps1dk58yjr.png


Ändå: 360 mil gårdsplan till gårdsplan för min del.



Själva poängrallyt, med start och mål i Jyväskylä stannade på 210 mil:
ISR%202015_zpsctfasgch.png


De olika gröna pluttarna är bonuslokationer som dokumenterats och gav poäng.
Lite asfalt, lite grus, lite renbete, lite sniffa på Ryssland, lite midnattssol, lite blåst, rätt mycket regn.
Kul sväng!
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
2015 körde jag 27 mil på VTRn
2014 körde jag 80 mil (fördelat på VTR o XR650)
2013 körde jag 40 mil på XR650n

Ja jag vet... Måste släppa hammaren någongång och komma in i matchen igen!!
 

Thorped

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Tiger 955i
De olika gröna pluttarna är bonuslokationer som dokumenterats och gav poäng.
Lite asfalt, lite grus, lite renbete, lite sniffa på Ryssland, lite midnattssol, lite blåst, rätt mycket regn.
Kul sväng!

Hur många Ironbutt's har det blivit? Det är inte du som är Hampe va? :)

Herrejävlar vad ni kör, jag som trodde mina 150 mil sen kortet togs för en månad var mycket :)

Man vet aldrig när livet tar slut ;)

Jag insåg att Göteborg - Narvik var lite tufft som första Ironbutt så jag förlängde resan med 40 mil och delade den på två dagar. Hinner nog inte köra den i år men nästa år så!
https://www.google.com/maps/d/edit?mid=znkWNhIPNPQo.k1gjHiV4ESFg&usp=sharing

Notera den alternativa sträckan till Norska E6'an :tummenupp
 
Last edited:

SnowRider

Medlem
Gick med
22 Jun 2011
Ort
Östersund
Hoj
GasGas ec400 fse 2002
Körde 70 mil här om dagen på min dr 650. Började 5 på morgonen i Norge, några mil väst om Nordli och körde till Åre via Gäddede, stekenjokk, Vilhelmina och Strömsund. Kom fram 8 på kvällen. Riktigt fin tur och hitil längsta dagsetappen för min del.:yoparty
 

Fabio

Njuter som bäst vid 11.000 rpm
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Gixxer K1 1000cc
Köpte mig en svart Gixxer 1000 nu i måndags, osedd lite utanför Sundsvall (Bor i Norrköping). Tog tåget upp, kikade swishade och körde iväg. Provkörning sker på vägen hem stod det i annonsen. 66 mil blev det, det regnade ner till Uppsala. Hela svängen tog 4 timmar, nu börjar corden synas på bakre sulan :mad:

Lite blöt, och lite lomhörd och skallebank när man vaknade. Annars är det inte så hemskt som folk säger att köra långt. Är 185cm över havet, har kört en gixxer k7 som nyast innan och tycker jag satt lika bra på k1an.
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Köpte mig en svart Gixxer 1000 nu i måndags, osedd lite utanför Sundsvall (Bor i Norrköping). Tog tåget upp, kikade swishade och körde iväg. Provkörning sker på vägen hem stod det i annonsen. 66 mil blev det, det regnade ner till Uppsala. Hela svängen tog 4 timmar, nu börjar corden synas på bakre sulan :mad:

Lite blöt, och lite lomhörd och skallebank när man vaknade. Annars är det inte så hemskt som folk säger att köra långt. Är 185cm över havet, har kört en gixxer k7 som nyast innan och tycker jag satt lika bra på k1an.

Kan rekommendera öronproppar, kör aldrig utan. Glömde de när jag skulle in till nkpg och tillbaka. Helt fruktansvärt. Apoteket har(hade tidigare iaf) proppar som ser ut som granar med snöre imellan, funkar mycket bra.

Till topic, har kört mc i 10 år men längsta turen tror jag är 30 mil.
 

Fabio

Njuter som bäst vid 11.000 rpm
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Gixxer K1 1000cc
Kan rekommendera öronproppar, kör aldrig utan. Glömde de när jag skulle in till nkpg och tillbaka. Helt fruktansvärt. Apoteket har(hade tidigare iaf) proppar som ser ut som granar med snöre imellan, funkar mycket bra.

Till topic, har kört mc i 10 år men längsta turen tror jag är 30 mil.

Kör alltid med in-ear lurar och lyssnar på musik genom luren :) Skyddar mot oväsendet och musik går ju inte att leva utan. Utan proppar då är det ju bara självplågeri. Nu är det fredag och jag har kört hoj hela veckan, 100 mil passerat!
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Hur många Ironbutt's har det blivit? Det är inte du som är Hampe va? :)
Fantomen är känd under många namn heter det ju, Mr Walker är ett. Och detsamma gäller vår orätte förare, skulle tro att han även lystrar till "Hampe". Många mil blir'e... ;)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Gjorde 70 mil på min vtr 1000 igår.
Ont överallt och ruggigt sugen på byta till något mer touringvänligt nu.
 

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Sen jag skaffade barn brukar en full tank räcka en hel säsong!
 

JonneJ

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2014
Ort
Gällivare
Hoj
R1 -05, KTM 250EXC-F -04
Inte idag men i onsdags körde jag stavanger till Östersund i ett pass på min r1, vet inte exakta milen men bör vara kring 110mil och dagen efter körde jag 70 mil till i spöregn :)
 

Hoffmann

Ny medlem
Gick med
6 May 2013
Ort
Skene
Hoj
Honda CBR900 RR -95
Mina vändor blir konstigt nog typ alltid 25 mil.. De är då röva börjar strejka:) sporthojar har obesköna sadlar har jag märkt:)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Blev 98 mil idag. Varit och hälsat på en kompis i Piteå och började rulla hemåt vid 9.30 i morse. Tog en mindre omväg till brorsan när jag ändå var ute och åkte.
Var inga större problem att köra hela vägen på en dag faktiskt, trodde det skulle vara jobbigare. Vägen uppåt med start i torsdags var desto jobbigare eftersom vädret sög getpung.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top