Var i Lund ska man bo?

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Jo som sagt. Nu är det som så att, Malmö har blivit lite gammalt och så. Därför är det tydligen så att ett beslut har tagits om att bohaget skall transporteras till Lund.

Då blir frågan; Var i Lund skall en vilsen mas bosätta sig med sin honungspingla?

Bonusfråga: Är det möjligtvis någon som vet någon som har en lägenhet till uthyrning eller försäljning och som vill att den skall övertas av någon vettig. Givetvis är det mig och tösabiten jag syftar på då.
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Bodde 2år i nordvästra lund: Nöbbelöv/Gunnesbo, Billigt, långt från Centrum, tråkigt
Bodde 2år i Östra lund: Linnero, trevligare, lugnt, dyrare
Bodde sen de sista 2 åren i Norra lund: Norra Fäladen, stökigt, bra kommunaltrafik till Malmö, billigt

Skulle jag flytta till Lund igen så är de södra eller östra delen av lund jag hade valt.
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Vissa studentpolare lever på 10m2 och tycker sina studentrum är jätte bra eftersom där alltid är fest, andra prioriterar garage, parkering, egen uteplats etc och bosätter sig i utkanten av stan.

Jag bodde för ett tag sedan ungefär 2-3min från södra esplanaden vilket var helt suveränt boende, man var i absolut centrum på 5min. De flesta jag känner som bor i lund har bosatt sig lite utanför stadskärnan, många som skaffade boende mitt i centrum tröttnade ganska fort på det (typ vid torgen och lillafiskaregatan osv).

Ska ni köpa lägenhet så kolla runt stationen, vid gyllenkroksale och runt södra esplanaden, jag tycker helt klart detta är de bästa områdena.
 

Carlsson

Möjligheternas kille.
Gick med
21 Mar 2003
Ort
Inte så långt från Lund
Hoj
1 st R1:a + massa annat roligt.
Tja,

Skulle jag köpa skulle det vara runt stadsparken. Gyllenkroks allè och Magnus stenbocksgatan är väl topp adresserna. Vet inte om det finns köpes på Grönegatan, svanegatan-vägen.

Boende är som allting annat bara en fråga om vad man är beredd att betala? Ska man bo bra och trivsamt i Lund är det bara att acceptera att det kommer bli dyrt.:rolleyes:

MVH

Carlsson
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Är det mycket bostadsrätter i det området? Enligt min erfarenhet är det rätt nergångna fastigheter vars lägenheter blivit sönder renoverade genom åren. Annars håller jag med dig om att det ligger rätt beläget. Nära till det mesta. Bott där själv ett tag.

Oerhört svårt att få tag i ett boende i Lund. Krävs nästan att man har kontakter för att få tag i något vettigt. Alla försöker krydda hyran. De vet hur svårt det är att få tag i något och utnyttjar situationen maximalt. Det är ytterst få som inte gör det.

Bostadsrätt är inte billigt i Lund. Det har väl en av de högsta snittpriserna i Skåne.

Tja,

Skulle jag köpa skulle det vara runt stadsparken. Gyllenkroks allè och Magnus stenbocksgatan är väl topp adresserna. Vet inte om det finns köpes på Grönegatan, svanegatan-vägen.

Boende är som allting annat bara en fråga om vad man är beredd att betala? Ska man bo bra och trivsamt i Lund är det bara att acceptera att det kommer bli dyrt.:rolleyes:

MVH

Carlsson
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Tja,

Skulle jag köpa skulle det vara runt stadsparken. Gyllenkroks allè och Magnus stenbocksgatan är väl topp adresserna. Vet inte om det finns köpes på Grönegatan, svanegatan-vägen.

Boende är som allting annat bara en fråga om vad man är beredd att betala? Ska man bo bra och trivsamt i Lund är det bara att acceptera att det kommer bli dyrt.:rolleyes:

MVH

Carlsson

Jag har bott på Gyllenkroks allé 3:) ganska många år sedan dock. Men Lund är så forbannat tråkig stad - så det blev flytt till Malmö.

Ärligt, vad gör man i Lund om man inte är Student?
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Vet inte om det finns köpes på Grönegatan, svanegatan-vägen.

Där ska finnas bostadsrätter.

Se upp med de husen/fastigheterna som gränsar till skolan vid korsningen. Där är nog nån rökruta som gör att en massa människor samlas där. Kanske inte så roligt att ha folksamling utanför porten hela dagarna.


Enligt min erfarenhet är det rätt nergångna fastigheter vars lägenheter blivit sönder renoverade genom åren.

Instämmer. Några polare bodde på gyllenkrok förr och deras lägenheter såg verkligen ut att ha blivit "lättare" renoverade flertalet gånger. Detta har resulterat i att golv, fönster etc som egentligen borde bevarats i dessa fastigheter är väldigt slitet, tyvärr.
 

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Furulund
Hoj
R6 Skåne edition :)
Väster om du ska bo i lund. Lugnt, fint, och nära till centrum. Typ 5min gångväg till stationen. MEN dyrt dyrt dyrt om du ska köpa.
Lkf har ganska mycket på örnvägen och där omkring, normala priser för en hyres.
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Tack för tipsen kära dårar. Fortsätt gärna trycka in dem. :krama

Tja,

Skulle jag köpa skulle det vara runt stadsparken. Gyllenkroks allè och Magnus stenbocksgatan är väl topp adresserna. Vet inte om det finns köpes på Grönegatan, svanegatan-vägen.

Boende är som allting annat bara en fråga om vad man är beredd att betala? Ska man bo bra och trivsamt i Lund är det bara att acceptera att det kommer bli dyrt.:rolleyes:

MVH

Carlsson

Dyrt har jag nästan räknat med att det kommer bli, iaf om vi ska ha en liknande lägenhet som vi har nu. :gnissla

Jag hade bytt dam och stannat kvar i Malmö.

Runkar hellre i Malmö än att knulla i Lund bland en massa cyklande vänsterstudenter med hjälm och reflexväst:spy

Jo, men då är ju du som du är också. :tungan
Jag behåller hellre damen och byter postnummer. Tycker själv att Lund känns lite mysigare på sina ställen.

Ärligt, vad gör man i Lund om man inte är Student?

Vad gör man i Malmö om man inte är kriminell!? :va

Väster om du ska bo i lund. Lugnt, fint, och nära till centrum. Typ 5min gångväg till stationen. MEN dyrt dyrt dyrt om du ska köpa.
Lkf har ganska mycket på örnvägen och där omkring, normala priser för en hyres.

Hmmm, Örnvägen verkar ligga långt ut... eller kanske inte. Intresse är iaf anmält.
 

combat girl

What u do in life echoes in eternithy
Gick med
25 Feb 2007
Ort
Skåne
Hoj
letar....
Linero skulle jag inte rekomendera och inte f-n fäladen heller!
Lund är ju hursomhelst en grymt mysig stad.

Grannen mitt emot mig ska sälja sitt hus....Mycket bättre än en lägenhet och ute i skogen =):tummenupp
 

Jojye

Perfektaste
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
2K1 Triumph TT 600
Linero skulle jag inte rekomendera och inte f-n fäladen heller!
Lund är ju hursomhelst en grymt mysig stad.

Grannen mitt emot mig ska sälja sitt hus....Mycket bättre än en lägenhet och ute i skogen =):tummenupp

beror väll lite på vart på fäladen o Linero man väljer o bosätta sig misstänker inte att det är vikingavägen och magistratsvägen de kommer flytta till, i vilken fall är båda områderna bättre än 95% av vad malmö har o erbjuda.
 

Lomma

Modded
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Viken
Hoj
Ducati S4R 2008, Ducati Monster 900 Sie 2000
Har bott lite här och där i Lund. Jag kan rekommendera Möllevången, dock inte för nära Norra leden. Lugnt, nära till allt och bra helt enkelt.
 

jinnarp

Dr: Beserwiesser,känd från AbsolutCitron
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Furulund
Hoj
R6 Skåne edition :)
Har bott lite här och där i Lund. Jag kan rekommendera Möllevången, dock inte för nära Norra leden. Lugnt, nära till allt och bra helt enkelt.

Ja Möllevången är ganska najs faktiskt. JM byggde ganska många fina lägenheter på landsdomaren där, men dom ligger väl på runt 1,7milj för en 3:a:rolleyes:
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top