Var hittar man vinterdäck till offroad, Ej finndubb.

200+

Ny maskin
Gick med
24 Aug 2003
Hoj
BMW F650GS Dakar 2001, Triumph Sprint Sport 900
När jag gjorde militärtjänstgöringen var vi dom första som fick köra KTM 400 istället för den gamla 258.an. Vi packade till och med upp dom ur emballaget. Riktigt stolt var man då...

Till saken. När vi körde dessa hojar så hade vi dubbdäck på vintern. Det var inte den typen av dubb som man åker enduro med men heller inga bildäcksdubb utan något mellanting. Kanske stack dom ut 3-5mm utanför dubben på däcken.

Dessa var suveräna på vintern då dom även gick att köra på bar asfalt med utan att dubben sprutade bakom cykeln.

Var köper man sådana? Någon som vet? Kör inte MC-buden med något sådant på vintern?

Vänliga hälsningar. Johan

Rallydubbat eller korta endurodubb.

Alla färdigdubbade däck jag köpt(utom ett, som höll 75 mil) har kommit från Lasses rallyservice i Alunda, nordost om Uppsala.

Har provat korta endurodubb bak på en SLR650, men dom var kronslut efter 200 mil. Rallydubben höll en hel vinter på en tung Varadero och dom däcken lever än.

Förra veckan var jag förbi Lasses och valde ett framdäck till CBR600:an. Det blev ett med korta rallydubb fram. Bak ska jag använda Varderons rallydubbdäck.
111019b6.jpg

Ska väl inte säga vad för däck mc-buden i Stockholm kör med eftersom jag inte sett det i verkligheten, men gissar på utan dubb...och dom som inte gör det har nog dubbat med lätt lastbilsdubb(...eller bildubb som dom flesta kallar dom för)

Rallydubb!!! Detta var precis vad jag sökte. Stort tack... Då är det bara till att inhandla en gammal offroadare nu så blir det en kul vinter med :-)

Tack och bock!

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...