Var hittar man FP Helsystem?

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Hej på er!

Har sökt lite efter FP helsystem till min Husa 650... Har sökt runt både här o på andra ställen. Jag vet inte om det beror på att jag är kass på att söka eller inte, men jag har inte hittat något. Har varken hittat deras hemsida, eller någon firma som säljer det. Men det verkar ju som det finns en del folk här på SH som har dessa system. Så en fråga till dem, var köpte ni ifrån?

/mvh Anders Axelsson

Tja!
Taskigt folk som inte svarar...
Jag vet att Jocke på http://www.jockeracing.se/ sålde FP för att par år sedan. Sen fanns det en annan kille här på forumet som importerade själv. Du ska veta att FP knappast är/var någon direkt fabrik. Jag har för mig att det var Jacky Martens (känd crossförare från Belgien) brorsa som svetsade FP lite på sin fritid. Inte lätta att få tag på nya idag kan jag tro. Det som säljs idag är begagnat.
Jag hade ett FP på min Husa 650 -03 och det funkade fint. Kan inte säga om det var bättre eller sämra än nåt annat helsystem dock. Akra o Raas är fränast o snyggast idag tycker jag! Bästa trimmet för en Husa 650 är klart ett helsystem.
Lycka till
//m

Tjenare igen

Tack så mycket för hjälpen. Jag misstänkte nästan att FP knappt existerade då jag verkligen inte hittade något om tillverkaren. Har spanat in en Akra helsystem nu, så det ska nog bli bra :)

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8