Var hittar man FP Helsystem?

flarren

Pilot
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Kawasaki ZH2 -20
Hej på er!

Har sökt lite efter FP helsystem till min Husa 650... Har sökt runt både här o på andra ställen. Jag vet inte om det beror på att jag är kass på att söka eller inte, men jag har inte hittat något. Har varken hittat deras hemsida, eller någon firma som säljer det. Men det verkar ju som det finns en del folk här på SH som har dessa system. Så en fråga till dem, var köpte ni ifrån?

/mvh Anders Axelsson

Tja!
Taskigt folk som inte svarar...
Jag vet att Jocke på http://www.jockeracing.se/ sålde FP för att par år sedan. Sen fanns det en annan kille här på forumet som importerade själv. Du ska veta att FP knappast är/var någon direkt fabrik. Jag har för mig att det var Jacky Martens (känd crossförare från Belgien) brorsa som svetsade FP lite på sin fritid. Inte lätta att få tag på nya idag kan jag tro. Det som säljs idag är begagnat.
Jag hade ett FP på min Husa 650 -03 och det funkade fint. Kan inte säga om det var bättre eller sämra än nåt annat helsystem dock. Akra o Raas är fränast o snyggast idag tycker jag! Bästa trimmet för en Husa 650 är klart ett helsystem.
Lycka till
//m

Tjenare igen

Tack så mycket för hjälpen. Jag misstänkte nästan att FP knappt existerade då jag verkligen inte hittade något om tillverkaren. Har spanat in en Akra helsystem nu, så det ska nog bli bra :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back