Var hittar jag vibrationsdämpare till styret?

Florodoltarzan

Med lem
Gick med
30 Sep 2003
Skjutar-Södermalm förstås, var ska man annars bo?
Hoj
Nu: Kawa VN 800 Bobberbygge. Förut: Suzuki GS 750 -79 RIP, KTM Duke II -02 RIP, Honda CBR 929 RR -01 RIP, Honda Hornet 600 -05 RIP, KTM 640 LC4 -03 RIP, Kawa GPZ 750 -89 RIP
Jag är på jakt efter såna som man stoppar in i styret och som inte sticker ut utanför handtagen.

Normalt sett så består vibrationsdämparna av en metallklump som sticker ut utanför handtaget men det ska tydligen finnas såna som inte sticker ut utanför handtaget också men jag hittar inte någonstans att köpa dem ifrån...

Någon som vet? Styrdimensionen är den "vanliga" (entums tror jag).

Last edited:
Jag gängade upp mitt nya styre o svarvade till nya styrändar, fast kopia på original, såna som sticker ut, men vill du komma ifrån utsticket, så gänga upp skiten o i med en massiv gängstång, typ 10cm eller nått, borde räcka för att få bort vibbarna!!:tummenupp

Jag gängade upp mitt nya styre o svarvade till nya styrändar, fast kopia på original, såna som sticker ut, men vill du komma ifrån utsticket, så gänga upp skiten o i med en massiv gängstång, typ 10cm eller nått, borde räcka för att få bort vibbarna!!:tummenupp

Mmm, jag ska bara installera min portabla mekaniska verkstad i min innerstadslägenhet... Nej, det verkar lättare att köpa färdiga grejer men tack ändå.

Fyll i cement/gips/karosseritenn istället, kostar nada, gör sitt jobb och sticker inte ut :tummenupp

Jag har dragit kablarna så att de går inuti styret vilket inte gör den här lösningen optimal men tack ändå.

//H

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion