Var hittar jag regndäck snabbt??

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag har ett par som har gått ett rejs på Åsen och således är fräscha. Dom kan du få köpa för en vettig peng. Annars borde det gå att ordna att du kan handla av CaWalli som kommer vara på Atorp.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Var köper du slicks i vanliga fall? Där borde dom kunna få fram regndäck också.

Om du kan nöja dej med det bästa så har TL-Racing Dunlop regndäck. Enligt min åsikt dom bästa regndäcken öht. Räcker för att köra 1,54 på a-torp i riktigt monsunregn :banana
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Nr:18 skrev:
Var köper du slicks i vanliga fall? Där borde dom kunna få fram regndäck också.

Om du kan nöja dej med det bästa så har TL-Racing Dunlop regndäck. Enligt min åsikt dom bästa regndäcken öht. Räcker för att köra 1,54 på a-torp i riktigt monsunregn :banana

Jag har köpt av Greven men han svarar inte, Pirelli lär inte vara så bra heller.
Tyskland hinns inte och jo jag har pratat med TL men känner att jag kollrar bort mig i drevning-förlänga kedja-sänka hoj om jag köper Dunlop och yes, jag såg vad dom gick för på Åsen när Filip rundade på yttern i sista kurvan, dom andra sladdade men inte han.
Kan en novis få lite hilfe kanske?
Jag minns att du skrev att hojen bör sänkas 6 mm, passar min Öhlinare från 1000-02 så är kanske det problemet borta? hur många länkar ska kedjan ha för att däcket ska få plats, blir 45-17 bra i drevning?
Många frågor som säkert andra tycker att det där kan han väl trassla med själv och försöka lista ut, jo så småningom men inte till helgen. :va
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Nya Metzeler fungerar kanonbra och fungerar utan att skruva på hojen. Ingen mening att skaffa nått annat.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Gixxer 1000 skrev:
Jag har köpt av Greven men han svarar inte, Pirelli lär inte vara så bra heller.
Tyskland hinns inte och jo jag har pratat med TL men känner att jag kollrar bort mig i drevning-förlänga kedja-sänka hoj om jag köper Dunlop och yes, jag såg vad dom gick för på Åsen när Filip rundade på yttern i sista kurvan, dom andra sladdade men inte han.
Kan en novis få lite hilfe kanske?
Jag minns att du skrev att hojen bör sänkas 6 mm, passar min Öhlinare från 1000-02 så är kanske det problemet borta? hur många länkar ska kedjan ha för att däcket ska få plats, blir 45-17 bra i drevning?
Många frågor som säkert andra tycker att det där kan han väl trassla med själv och försöka lista ut, jo så småningom men inte till helgen. :va
Jag kör med 17-45 på a-torp, men jag har ju liite extra effekt :D
Skulle gissa att du kan ha 17-46 eller 16-44. Vi sänkte endast 5mm och fick helt neutrala egenskaper. Jag kan släppa styret i svängen utan att den hittar på dumheter. Kan ge lite feedback på fredagsträningen om du är orolig över chassiinställningarna :tummenupp
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Nr:18 skrev:
Jag kör med 17-45 på a-torp, men jag har ju liite extra effekt :D
Skulle gissa att du kan ha 17-46 eller 16-44. Vi sänkte endast 5mm och fick helt neutrala egenskaper. Jag kan släppa styret i svängen utan att den hittar på dumheter. Kan ge lite feedback på fredagsträningen om du är orolig över chassiinställningarna :tummenupp

Tackar och bockar, passar 1000 dämparen ?
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Gixxer 1000 skrev:
Var hittar jag dom snabbt och till bra pris?

Citat:

"Jag har ett par som har gått ett rejs på Åsen och således är fräscha. Dom kan du få köpa för en vettig peng. Annars borde det gå att ordna att du kan handla av CaWalli som kommer vara på Atorp."

Slut citat.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Don Quixote skrev:
Citat:

"Jag har ett par som har gått ett rejs på Åsen och således är fräscha. Dom kan du få köpa för en vettig peng. Annars borde det gå att ordna att du kan handla av CaWalli som kommer vara på Atorp."

Slut citat.

Sorry, är liite snurrig just nu :va och ja, jag vill ha nya.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Gixxer 1000 skrev:
Sorry, är liite snurrig just nu :va och ja, jag vill ha nya.

Hehe, inga problem. Jag är på åsen torsdag kväll. Kom o snacka så ska vi kunna ordna både nya och bättre beggade.
 

Gixxer 1000

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Ktm 690 enduro -15
Deafdumbo skrev:
Vilken dimension är det du vill ha? Är det till Gixxern?

Om det är något nättare du skall ha dem till: Jag har oanvända 120+160 som jag inte kommer att hinna köra på i sommar.

/ JV

det är till 750, 120 + 180
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top