Var hittar jag R hoj till is = går det o köpa racinghoj för 5-12000:- undras

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory -15 & KTM SD 1290 GT -17
Jag är sugen på o köpa en beg banhoj för en billig peng o köra is med.

Har kollat runt bland annonser etc men inte hittat ngt som passar min budget.
(Att budgeten kanske inte är realistisk är jag medveten om, gärna input på detta)

Borde ju finnas en hel del oregbara hojar som står o samlar damm är funderingen?

Nån som har ngt tips? Inte äldre än -90 är väl enda kravet.

Såvida du inte tänker syssla med dragracing så kan det nog vara klokt att tänka om angående val av hoj. Ska du bara busa på isen så välj en offroad/enduro/cross. Lättare att få tag på dubbdäck och mycket enklare att lyfta upp ur snödrivan.

Bland det absolut roligaste jag kört på två hjul är arméns gamla husqvarna 258 med 16 hästars automat och skidor. Att köra med fet bredsladd på skogsvägarna i 100 km/h är alldeles för kul. :)

Såvida du inte tänker syssla med dragracing så kan det nog vara klokt att tänka om angående val av hoj. Ska du bara busa på isen så välj en offroad/enduro/cross. Lättare att få tag på dubbdäck och mycket enklare att lyfta upp ur snödrivan.

Bland det absolut roligaste jag kört på två hjul är arméns gamla husqvarna 258 med 16 hästars automat och skidor. Att köra med fet bredsladd på skogsvägarna i 100 km/h är alldeles för kul. :)

Han har redan dubbdäck på väg med bussgods...

Bifogat

• 2011-11-28_13-24-56_438.jpg
    2011-11-28_13-24-56_438.jpg
    93.1 KB · Visningar: 108
  • 2011-11-28_13-38-43_898.jpg
    2011-11-28_13-38-43_898.jpg
    230.1 KB · Visningar: 111
Helvete vad brutala däck!

Vad tror du om en gammal CBR eller FZ som du strippar på kåpor?

Prismässigt så lär det bli svårt att få råd med mer än en 80-talare men FZ-ans originalbaksving klarar då inte av ett sånt där däck. En FZR 1000 > -89 klarar dock av 180 bak.

Brukar man inte köpa hoj innan man köper däck? :)

Last edited:
Nu pratar vi oregbart, min sjö är inhägnad, rejält.

Helvete vad brutala däck!

Vad tror du om en gammal CBR eller FZ som du strippar på kåpor?

Precis, en skabbig 600 eller nåt sånt o drevar om den. Med risk för att låta lika spydig som goshow :)....blocket dräller väl av dom?

Dock så ser väl bakdäcket lite för fet ut för en äldre CBR eller FZ....vad är det för dimension på den?

Edit: G-man gjorde redan not om detta medan jag ritade :)

Last edited:
Nja, har ju möjlighet att montera dem på Aprilian men tänkte skruva med den i vinter / nästa säsong. Passade på o tjacka däck när det erbjöds, inte lätt o få tag på.

K3an är för fin o ny...

En gammel RR hoj var en ide som ploppa upp bara..

bla bla

Edit:
ehhh...menade inte så....var som vanligt sen med blades framhjul :)

Last edited:
lär bli ruskigt bett med dom svålarna på isen ....lär bli ruskigt kul med en gammal sporthoj :tummenupp

om det ska va oreggat så bör det väll finnas någon gammal "riktig" banräser med några år på nacken att hitta ... brukar vara billigare än en "skattad o bessad" gathoj framförallt om den vart omkull ett par ggr men endå är schysst i morot/låda

Kan du pressa dig upp till 15.000 så har jag en ZX6R 2002a. Gatreggad och helt i ordning men den ser jävlig ut (olackade rejskåpor, buckla i tanken, en zx9r bakkuts på en zx6 osv :). Men den har inte gått långt och är maskinellt bra.

Tackar, skall ha detta i minnet. har ej brått så skall bida min tid o försöka fynda :snålis

Hör med Andy på banhoj.com. Tror han snart skulle få hem en kawa 600 banrejser från 97 eller nåt sånt för dom pengarna.

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna