Var hittar jag billig försäkring till Ducati

Ducce Pedro

RedDanger
Gick med
3 Sep 2008
Hoj
Ducati 916bp
Jag har en Ducati 916 - 96:a.
Och jag hade Trygg-Hansa som försäkringsbolag på min senaste hoj.
Men nu har dom infört en åretrunt policy, så jag kan inte ställa av hojjen utan att betala försäkring på den.
Och försäkringen blir för hög för mig att betala året runt och ha den påställd.
Visst, blir försäkringen hyfsta billig kan jag tänka mig att ha den året runt.
Men min ekonomi tillåter inte detta för tillfället.
SÅ. Om någon vet något försäkringsbolag som är billiga va' gäller Ducati så blir jag glad!

vet tyvärr inte vilka bolag som är billiga för just ducati, men är lite sugen på en sån hoj, så säg gärna till vad du hittar.

lite off-topic, men hur upplever du körställningen? prövat att åka längre turer med den?

Nej jag har inte åkt någon längre tur med den. Men den är så jäkla kul att köra, körupplevelsen är något från en anna planet. (Nu talar jag å min egen åsikt). Det enda är att jag får stickningar i min högra han, ungefär som om att den hade somnat. :confused: vet ej varför. Men det är bara att tuta på..
Jag vågar nästan lova dig att om du nu skulle köpa en Ducce så kan du inte bli missnöjd...
:yoparty

Folksam och Salusansvar brukar vara billigast för sporthojar är min erfarenhet. Salusansvar kör dock med årsförsäkring. Folksam har avställbar som alternativ.

Tjena Peder :) gratulerar till nya hojen. Snackade med Putte igår som nämnde om att du bytt ut sugikukin. Själv e man också hojlös för tillfället :( men det blir nå nytt till nästa sommar.

Ang försäkringar så finns det en sida som man lämnar lite uppgifter till så letar de upp en bra o billigt försäkring åt dig. Kommer inte ihåg vilken sida det är men nån annan kanske vet.

Peace

Tjena Peder :) gratulerar till nya hojen. Snackade med Putte igår som nämnde om att du bytt ut sugikukin. Själv e man också hojlös för tillfället :( men det blir nå nytt till nästa sommar.

Ang försäkringar så finns det en sida som man lämnar lite uppgifter till så letar de upp en bra o billigt försäkring åt dig. Kommer inte ihåg vilken sida det är men nån annan kanske vet.

Peace

Menar du Insplanet ?
Jag har använt dom nån gång och de var väl rätt bra har jag för mig.
Kolla med dom.
www.insplanet.se

har för mig att folksam är rätt bra , om du är medlem i smc får du har för mig det är 10% rabatt ,men sen kan du ju gå lite kursersom smc anordnar o då blir det riktigt billigt,,,, sj skulle jag få ge 560kr per år halv försäkrat o det är bra mkt billigare än vad jag får ge i trafik . kan ju va värt o kolla upp

Jag vill minnas att Folksam var de som gick på registrerad effekt.
Så var det när jag hade en 916 i alla fall, men det var några år sen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT