Var hitta RAM mount-fäste med expander?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Hej!

Jag har fått för mig att köpa en GPS, och tänkte montera ett RAM-fäste i änden på ena styrpinnen, dvs en expander i röret och en kula som man kan sätta resten på. Men, det verkar vara lögn att hitta RAM-fästen för rör som är 17mm invändigt. Jag har tom svårt att hitta en bra kombination av expander och en RAM-kula med skruv rakt igenom. Vi snackar 1-tums kula dessutom.

Web-shop eller i storstockholm kvittar, men gärna inte leverans med åsnor över Ural-bergen :rolleyes:

Såg häromdagen att MC Varuhuset i Stockholm hade några stycken. Vet inte vilken diameter. Bäst att ringa.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Hoztic:
Blir det inte väldigt skum obalans om du monterar en GPS på ena styränden? :va

Hoztic:

Själv antog jag att styrpinnen i detta fall var detsamma som styrhuvudet, men det kanske var ett antagande som var fel.

Hoztic:
Varför skulle det bli det? Hela paketet väger några hekto, det gör ju varken till eller från. Hur ofta har man tex på grammet när lika mycket i båda packväskorna? Eller dom gånger man kör med en hand på styret, inte välter hojen automatiskt för det. För att inte tala om alla hojar med bara en bromsskiva :rolleyes: Fästet ska ju sitta i inre änden av styrpinnen, inte istället för styrändsvikten.

Tanken var snarare att fästet skulle komma från sidan och hålla GPSen i mitten, utan att skymma instrumenten och utan att fastna i tankväskan.

Varför skulle det bli det? Hela paketet väger några hekto, det gör ju varken till eller från. Hur ofta har man tex på grammet när lika mycket i båda packväskorna? Eller dom gånger man kör med en hand på styret, inte välter hojen automatiskt för det. För att inte tala om alla hojar med bara en bromsskiva :rolleyes: Fästet ska ju sitta i inre änden av styrpinnen, inte istället för styrändsvikten.

Tanken var snarare att fästet skulle komma från sidan och hålla GPSen i mitten, utan att skymma instrumenten och utan att fastna i tankväskan.

Okej, jag tolkade dig som att du tänkte sätta GPS:en i änden på styrpinnen, alltså på utsidan. Jag såg framför mig hur GPS:en stack ut och fångade vinden. Jag ber om ursäkt för att du var otydlig. :krama

Okej, jag tolkade dig som att du tänkte sätta GPS:en i änden på styrpinnen, alltså på utsidan. Jag såg framför mig hur GPS:en stack ut och fångade vinden. Jag ber om ursäkt för att du var otydlig. :krama
Ursäkten godtas :krama Jag kan också hålla med om att det har varit väldigt dumt att ha den som en slags sidovagn utan hjul, förutom att jag hade blivit väl instagrammad i sommar :hihi

Nu är en Tomtom Rider 410 inhandlad, 3200 på XL-Moto :tummenupp Nu ska det bara till en knopp också :va

Grattis! Jag har en äldre TomTom Rider (den första med möjlighet att välja kurviga vägar). Den har skött sig riktigt bra både på hoj och i bil. :tummenupp

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025